Gå til innhold

Flere som har fått avslag på fødeplass?


allimac82

Anbefalte innlegg

Heisann! Legen min mente det var for tidlig å søke fødeplass når jeg var der i uke 8 og deretter har de vært stengt over en måned på grunn av vannlekkasjeskader og dette har de jo visst om. Fikk time hos en annen lege og han søkte om fødeplass ved Ullevål og jeg er nå i uke 15. Er det rett og slett for sent og søke i uke 15 og burde jeg vært tidligere ute i og med at jeg fikk avslag? Siden det står fra Oslo universitetssykehus som er Aker, Ullevål og Rikshospitalet virker det som om det er avslag fra alle og jeg ble litt "paff". Flere som har opplevd det samme?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

jeg var i samme situasjon og fikk ikke søkt plass før i uke 13, fikk avslag fra Ullevål, men skrev selv brev til A-hus og fikk positivt svar etter 3 dager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo hørt at A-hus er veldig bra, men det tar 1 time og 10 minutter å kjøre dit fra oss i Oslo og det synes jeg er litt langt om det blir krise. (bor 5 min unna Ullevål så det er litt bittert)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg fikk også avslag fra sykehusene i Oslo, fikk brev om det på lille juleaften! Legen min søkte for meg på A-hus nå nylig, det tok 4 dager så fikk jeg positivt svar, og fødeplass der.

Legen min sa hun ville prøve det først, dersom vi hadde fått avslag der også mente hun det gikk an å sende et nytt brev til Oslo univ.sykehus.

 

Håper det ordner seg for deg, så du kan konsentrere deg om andre ting enn bekymring for hvor du skal føde.

Lykke til :))

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øøøøh, det tar 1 time og 10 min å sykle kanskje, i sakte tempo?? Men med bil tar det MAX 30 min til A-hus!! Herregud, tenk på de ute i distriktene som kanskje må kjøre både 2 og 3 timer til nærmeste sykehus..! A-hus er flott, og ligger sentralt til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte på Fredrikstad når jeg skrev 1 time og 10 min, som er et alternativ om jeg ikke får A-hus. Er egentlig litt glad jeg ikke fikk Ullevål for de har hatt mye negativ omtale i den siste tiden og selv om det er en stund til termin og ting kan endre seg er ikke det noen garanti. Får håpe på A-hus:) Godt å høre det er flere her med samme erfaring og å høre at det ordner seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rart at legen din sa det var for tidlig å søke i uke 8...

Jeg hadde min første kontroll i uke 6/7 og det ble søkt med engang.

Fikk brev fra Ullevål en uke etterpå med beskjed om at plass var ok :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,enig! Hadde også fått beskjed av andre om å be om å søke fødeplass med en gang. Men min usikkerhet rundt om graviditeten kom til å gå bra osv gjorde nok at jeg tenkte det var greit å vente og derfor maste jeg ikke videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor man i osloområdet MÅ man søke veldig tidlig for å få fødeplass på Riksen(da bør du helst nett tissa på pinnen når du søker) og ullevål før uke 10. Dette vet leger som jobber i Oslo. Så kanskje du skal informere legen din om dette. Og dårlig omtale av Ullevål;hør her. Ullevål tar imot flest babyer i landet, dvs gjør man ting ofte blir man god på det man gjør. Er det noe feil med babyen, hjerte el noe anna har ullevål dei beste hjertesepeialistene i landet. Blir det prematur fødsel er det 5 min fra ullevål til Riksen der dei har dei beste folkene på dette feltet. Så den dårlige omtalen går på at ullevål må ta imot for mange fødende. Og der er det alt for få jordmødre på jobb. Fordi dei må spare penger der som alle andre plasser. Derfor har jordmødrene sendt en bekymringsmelding på at det er uansvarlig med så få jordmødre på jobb. Dette er bra , for da blir det en granskning. Finner dei ut at det er uforsvarlig, MÅ ledelsen høre på dette og ansette flere folk.Så eg vil føde på Ullevål, har gjort det med første mann og med 2 mann og heldigvis fått plass igjen. Utrolig flinke jordmødre der som kan sitt fag!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen min sendte søknad til Ahus i uke 8 og jeg søkte selv på ABC-klinikken på Ullevål omtrent samtidig. Fikk plass begge steder, men har sagt fra meg plassen på Ahus nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mon tro om du rygger fra Ullevål til A-hus? Jeg bor i Oslo, og bruker 3-5 minutter på å kjøre til A-hus. Jeg kjører til Ullevål hver dag, og bruker 20-25 minutter... Du bør maksimalt bruke en halvtime, hvilket ikke er unormalt langt.

 

Men til det du spurte om; Jeg har ikke fått avslag, men beskjed om at jeg kan komme til å måtte flyttes om det skulle være fullt på det aktuelle tidspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nå ble jeg veldig skeptisk her... er i uke 25, ingen av mine leger eller jordmor har begynt å snakke om fødeplass enda... Er det normalt å snakke om dette så tildlig som uke 8?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at man ikke må søke om plass i hverken Stavanger eller Bergen...

Da hadde nok legen din gitt beskjed, Camillasol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor litt over 2 timer unna St.Olavs og her må det rekvireres ferge hvis fødselen starter om natta. Men vi får velge om vi vil til Trondheim eller Orkanger. Men St.Olavs er plassen jeg vil føde og det får jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo søkt om fødeplass når legen sender inn søknad om UL... :) Så har dere fått brev med dato for UL så har dere fått "innvilget fødeplass" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...