Anonym bruker Skrevet 26. januar 2011 #1 Skrevet 26. januar 2011 Jeg ser bensinprisene bare øker og øker nå. Er det noen som har peiling på grunnen til dette? Er det noen som prøver å "stoppe" det eller sitter bare folk å ser på? Jeg kjører veldig lite for tiden, så har derfor ikke engasjert meg stort i den økene bensinprisen. Men fikk mildt sag sjokk, når jeg skulle fylle bensin i stad, og måtte betale over 13 kr literen. Vet det stod mye om bensinprisene i avisene for en god stund tilbake siden. Men nå virker det som folk ikke engasjerer seg så mye lengere... Ingen som bryr seg eller engasjerer seg mot de økende prisene?
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2011 #3 Skrevet 26. januar 2011 Bensinen er billig i forhold til prosent av inntekten.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2011 #4 Skrevet 26. januar 2011 Ja som det nevnt i en annen tråd, om du tjener 100 kr brutto så betaler du 40 kr i skatt så har du 60 kr til å kjøpe bensin for . Bensinen er avgiftsbelagt med ca 80% dvs av de 60 kronene skal staten ha 48 kr, så har du ca 12 kr igjen til selve bensinen. Ikke rart det blir dyrt da.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2011 #5 Skrevet 26. januar 2011 Nå har media fokusert på de høye strømprisene i stedet og Maria Amelie, da er ikke bensinprisene så viktige. Men det er vel helt normalt at prisen på bensin skal øke i takt med alt annet i samfunnet. Prisen på melk ligger jo over 13 kr literen nå også.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2011 #6 Skrevet 26. januar 2011 Drivstoff er dritdyrt. Vi bruker iallefall 5000 kr i mnd bare på drivstoff, kun for å komme oss til og fra jobb, barnehage/skole, kjøre unger på fritidsaktiviteter og handle. Helt sykt. Men hjelper det å protestere da?
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2011 #7 Skrevet 26. januar 2011 Og disse pengene som staten får inn bruker de på sykehus og skoler slik at barn får undervisning og vi alle får hjelp om vi skulle bli syke.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2011 #8 Skrevet 26. januar 2011 Det er fordi det skulle bli billigere å kjøpe nye biler. Reduserte avgifter på bilkjøp skal tas igjen i avgifter på bruk av bil. Det vil si at bensinen blir dyrere, og jeg tør gjette på at også årsavgiften blir dyrere fra i år. Forresten så nytter det ikke å protestere på bensinprisene. Vi må jo ha det uansett hva det koster.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2011 #9 Skrevet 26. januar 2011 Bra det er dyrt, da kanskje de kan spe på trygda mi litt!
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2011 #10 Skrevet 26. januar 2011 Om alle kjøper der det er billigst innen for en viss grad av km så sparer en jo litt i løpet av året og kanskje vi kan lage en liten priskrig mellom bensinstasjonene.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2011 #11 Skrevet 26. januar 2011 Så da burde jo de som kjøper bruktbil få billigere bensin da! Om det er KUN nye biler som får "godene" av dette. Snakk om å gre alle under en kam.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2011 #12 Skrevet 26. januar 2011 Det er greit at skattepengene blir brukt på slikt, men hvorfor skal bilistene betale mye mer skatt en andre? Og hva med alle bønder som skal ha suppsidier fra de samme skattekronene. Samme med strømmen. ca 50% er avgifter. AP politikk er å ta inn skatt på primærvarene. utrolig at vi fortsatt har halv moms på matvarer. Lurer på hvor lenge det varer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå