Gå til innhold

Er det MULIG!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt om å se barnevogner overalt når man sitter å ønsker å bli gravid, men den siste mnd (og jeg tuller ikke) har 1-3 personer som jeg kjenner/vet om annonsert sin graviditet, HVER DAG(minimum 1 person daglig). Er det virkelig meningen at man skal kune slutte å tenke på å ville bli gravid slik at det kansje hjelper på når man får slengt alt dette i fjeset!

Jeg blir så sinna! Jeg har prøvd nå i 3 år å bli gravid, ingenting har funket til nå så jeg skal følge alle rådenen som sier slutt å tenk på det så skjer det. Jeg la vekk datamaskinen i 2 uker for å slippe unna både her og facebook men likevell så ringer folk meg i denne perioden og forteller den gode nyheten, og de som ikke ringer møter jeg på gata. Gode GUD! Jeg er luta lei nå!

PMS er min unnskyldning nå, og jeg unner meg litt galskap!

Og nei jeg klarer ikke være glad på deres vegne, smiler falskt og sier gratulerer så går jeg langt unna deres gravide lille boble! Å jeg er så sint, det fæle med PMS er at du faen ikke kan kontrollere deg selv til tider.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikkert mange som blir glade på deres vegne om det skulle klaffe siden du er så glad på alle andre sine vegne....

Skrevet

16.52...teit av deg å svare sånn da! hadde tenkt litt likens om hun hadde prøvd i 6 mnd liksom, men de har faktisk prøvd i 3år!! hun har GOD grunn til å bli "sint,lei å frustrert når ALLE andre kommer å deler nyheten med henne,mens hun sitter der å skulle ønske hun ble gravid for 2 år siden liksom!! så det var nå slemt av deg og si det der da..

men på en annen måte HI,så vet vel ikke alle disse at dere sliter? er ikke så gøy å fortelle alle kanskje, men folk hadde nok ikke vært såå "pågående" med det da..

Skrevet

Å ikke klare å glede seg på andres vegne er bare slemt. At HI ikke klarer å bli gravid er ikke de andre sin feil og noen ganger kan man se litt forbi seg selv og glede seg med andre.

Det klarte iallfall jeg som ufrivillig barnløs i 15 år før det klaffet. Jeg både gledet meg med de andre, satt barnevakt og ble en ekstra tante for mine venninners barn.

Det blir hva man gjør det til selv og det å være ufrivillig barnløs suger, men det suger enda mer når man er bitter, sur og kjip.

16:52

Skrevet

Fy f no syns jeg 1659 er helt ute her altså!! Man skal kunne glede seg over at andre blir gravide uansett.Værste jeg vet er at man skal gå rundt å ikke snakke om det tilfelle de ikke klarer å få ol sånn er livet!!! Nytter da ikke gå rundt å bli sint hver gang man hører noen er gravide for det er livets realiteter...TA DEG SAMMEN HI!!!!

Skrevet

Du har min fulle sympati! Det er lov å synes synd på seg selv innimellom, og det er lov å kjenne stikk i hjertet når alle andre ser ut til å få det du har ønsket deg så lenge. Det gjør deg ikke til et dårligere menneske!

Men, for din egen mentale helses del er det nok bedre å fokusere på å gå inn for å glede deg på andres vegne, spesielt hvis du har noen nære du kan være tante til og ta litt ekstra del i gleden? Kanskje det kan bli en måte å slappe mer av på - for det er selvfølgelig helt umulig å "ikke tenke på det"...

Skrevet

HI her,

Det som gjør meg mest forbannet er at folk vet vi sliter, men uansett og flere ganger spør gjerne samme mennesket "ååå er det ikke deres tur snart". Jeg hadde lagt på meg litt før jul og midt i julestria på kjøpesenteret kommer et menneske jeg kjenner bort til meg, tar meg på magen og sier "å så godt det er å se at det klaffet for deg". Jeg kunne drept personen der og da.

Og humøret mitt i dag er basert for det meste på PMS, har en kjip dag. Måtte bare ta en liten utblåsning!

Skrevet

Du får i alle fall en stor trøsteklem og masse sympati fra meg, HI!

Håper det blir din tur snart!

Hilsen 3-barnsmor med barnløs storesøster.

Skrevet

Ærligtalt 16:52, du har nok aldri slitt med å bli gravid!

Føler med deg HI, skjønner at det er tøft. Hadde det på samme måte da jeg prøvde å bli gravid, og den ene venninnen etter den andre fortalte hun var gravid. Jeg smilte og gratulerte, men gråt innvendig. Ikke fordi jeg ikke unnte dem det, men jeg ønsket meg det så veldig selv.

Kan bare ønske deg lykke til, håper det er din tur snart :)

Skrevet

16.59 her! hvor sa jeg at man IKKE skal kunne glede seg over andre da?! jeg sa jeg forstår henne,fordi det må være jævlig sårt osv..jeg selv ble gravid etter 6pp å ble litt lei meg når andre ble men ikke jeg, men jeg gledet meg alltid over at andre ble det! man må kunne være lei seg etter 3 år! men det betyr ikke at man skal være sure på venner osv fordi man er lei seg og ikek blir gravid selv vel?! å etter siste innlegget til hi her skjønner jeg henne enda mer! om jeg hadde slitt i 3 år å noen hadde kommet bort til meg å tatt meg på magen sånn der så hadde jeg sikkert klappa sammen ! så jeg forstår å syns GODT hun kan være både sint og lei seg, men det betyr jo IKKE at hun ikke burde klare å glede seg over andre?! og hun prøver jo å vise at hun er glad, det er ikke lett der å da når man får en beskjed å juble liksom, hun tenker jo med engang på at hun enda sliter......men klart..man skal kunne glede seg..

Skrevet

Uff, for en tøff måned du har hatt, skjønner godt at du trengte en pause fra nettet, men skikkelig dårlig timing at så mange skulle annonsere graviditet akkurat nå og ringe deg mens du trengte denne pausen :(

Jeg har selv ikke slitt med det du sliter, men jeg er såpass oppegående at jeg skjønner at dette er sårt for deg. En del av svarene på denne tråden viser jo at det er en del der ute som faktisk ikke skjønner hvor sårt det er.

Det er helt greit å være sint noen ganger, skjønner at du ikke har lyst til å være så sint nå, men at det skjer pga PMS-en, anbefaler en sofakrok og litt sjokolade som medisin!

Skrevet

Åhh, joda det har jeg. Bare les mitt svar kl. 17:04

Skrevet

Herregud, du kan da ikke forvente at absolutt alle mennesker skal kunne glede seg over andre ting heeele tida!

Og jeg antar at HI gratulerer de som ringer henne, men at det er inni seg at hun har det veldig veldig vondt. Og det kommer jo tydelig fram i innlegget hennes at hun er sint pga PMS nå.

Synes du kan ta deg sammen, 17:05!

Skrevet

Om du i løpet av de 15 årene ikke hadde en eneste dårlig periode eller sinna- eller gråteutbrudd så bør du virkelig vurdere en karriere som talsperson for å tenke positivt!

Men antar at du i løpet av den tida har blitt kjent med andre slitere, og at du derfor har fått oppleve at de har fått slike sammenbrudd, dette er jo veldig vanlig blant slitere. Det overrasker meg derfor hvor liten symptati du har for HI.

Skrevet

Jeg forsonte meg ganske raskt med det faktum at jeg sannsynligvis aldri ville få egne barn og fokuserte på andre ting.

Ble ikke kjent med andre "slitere". Hadde ikke behov for det og brukte heller tiden min på hobbyer, mannen min, venninner og deres barn.

Å bli sint, bitter, kjip og sur har jeg ingen forståelse for og det at man ikke engang evner å glede seg på andres vegne er ubegripelig for meg.

Skrevet

Jeg synes det skal være lov til å være litt lei seg for at "alle andre" blir gravide, og ikke en selv. Jeg er sikker på at HI gleder seg over at andres gravidiet, selv om hun bærer på denne sorgen, en sorg som gjør at gleden ikke er like skinnende og klar som den kunne ha vært.

Dessuten gjetter jeg på at dette innlegget er et utbrudd i en frustrasjon fordi det føles som "alle andre" får til å lage barn. Og hvorfor er HI frustrert over at andre blir gravide? Ikke fordi hun ikke unner dem det, men fordi det minner henne over det hun selv mangler og så gjerne vil ha.

Det er bedre å erkjenne sine negative følelser enn å stenge dem inne i seg. Da er det større sjangse for at man kan gjøre noe med disse følelsene.

Anonym som var barnløs i 15 år: Det er beundringsverdig at du alltid klarte å glede deg over hver bidige graviditet i omgangskretsen din. Men det er nok mer vanlig at andres gode nyheter noen ganger gjør en nedtrykt, særlig hvis det er mange som har gode nyheter.

Skrevet

Kanskje HI ikke har lyst til å bare gi opp drømmen om barn, men prøve og prøve. Virker ikke som om du var aktiv prøver alle disse 15 årene.

Dessuten så presiserer HI i et innlegg her at det ikke står noe om at hun ikke gleder seg over andre, og det gjør det jo ikke i hovedinnlegget. Den kommentaren du kommer med som svar til hennes hovedinnlegg viser stor mangel på sympati og evnen til å skjønne andres situasjon. Hva gjør du om ditt barn sliter med å få barn om 20 år og kommer til deg for å snakke om det?

Skrevet

Hvis en er barnløs i 15 år å tar så lett på det kan det ikke ha vært et veldig savn?

Føler med deg HI.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...