Anonym bruker Skrevet 26. januar 2011 #1 Skrevet 26. januar 2011 Jenta mi på 8 år har blitt syk. Hun har feber, vondt i hals, hoster, vondt i hodet, og vondt når hun flytter for mye på øynene. Hun har også klaget over vondt i tennene. Hun hadde 39.6 i feber i dag tidlig. Fikk da paracet, og feberen gikk ned til 37,7. I 12 tiden var den oppe i 39,4 igjen, så da fikk hun ny runde med paracet.. Høres dette ut som en forkjølelse eller influensa? Grunnen til at jeg spør er at jeg er 38+2 uker på vei. Kjenner jeg har lite lyst til å føde med influensa.....
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2011 #2 Skrevet 26. januar 2011 Sorry, men det høres ut som influensa.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2011 #3 Skrevet 26. januar 2011 Tusen takk for svar:) Er redd det er influensaen ja. Nå har hun over 39 i feber igjen... Håper bare vi andre slipper unna. Vil jo ikke føde med influensa, og om mannen får det så er det vel ikke sikkert han heller får være med på fødselen. Håper babyen venter med å komme til alle er friske og fine i allefall....
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2011 #4 Skrevet 26. januar 2011 Høres nok ut som influensa ja.. Vi hadde den her for litt over ei uke siden.. Hadde 2-3 dager med feber og skikkelig dårlig, men etter det har vi bare hostet litt og litt slapp bare.. Så går heldigvis fort over
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2011 #5 Skrevet 26. januar 2011 Er ikke alltid så lett å vite forskjellen på en kraftig forkjølelse og influensa, de gir omtrent samme symtomene. Det spiller jo ingen rolle hva det er heller egentlig, kan være like ille begge deler.. En kraftig forkjølelse går gjerne fortere over da, sjelden med feber mer enn 3 dager når det er en kraftig forkjølelse. Ved influensa blir man gjerne liggende en hel uke, minst, og føler seg kaputt i opptil 10-14 dager etterpå. Vi har hatt en runde med influensa nå etter jul (tatt prøver hos lege), da har ungene hatt 40 i feber i 4-5 dager og vært helt utslått i en uke. Vi voksne har vært syke med hodepine, muskelverk, slapphet, hoste osv i nesten to uker....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå