Anonym bruker Skrevet 26. januar 2011 #1 Skrevet 26. januar 2011 Er det kun sparing liksom som er lov, og hva kan det egentlig spares til? Er jo ulikt i fra familie til familie, fra giver til giver, hva de ønsker at pengene skal brukes til. Vi bruker pengene barna får på å gi dem en god oppvekst uten mangel på materielle goder og rik på opplevelser. Er det feil det? De som gir pengene er fornøyde med våre prioriteringer.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2011 #2 Skrevet 26. januar 2011 Hva skal det spares til? Her spares alle pengene barna får og hva det spares til bestemmer de selv. Sykkel, skøyter og hest (hehe) er noe på lista. Unger har godt av å spare til ting og kjøpe ting de ønsker seg for egne sparepenger. Pengene som jeg sparer på konto i mitt navn er til lappen og studier.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2011 #3 Skrevet 26. januar 2011 Jeg mener når barna har tusenvis som bare står der? Jeg ser jo om å spare til fremtiden. Men om man får 1000 kroner fra besteforeldre til bursdag, fordi de ikke vet hva de skal kjøpe. Men så trenger de ikke så veldig mye akkurat da. Hva med å kjøpe en trampoline til våren? Hva med å dra i dyrehagen i Kristiansand, for alle disse pengene ungene får fra tid til annen. Skøyter kan jo kjøpes, ski også. Reagerte på at folk var så negative til hun som ville bruke pengene på ferie. Synest personlig det er lurt, fint og akseptabelt. Lurer på hvorfor noen ser på det som helt uakseptabelt. At det er bedre å bruke bursdagspenger for en 5 års dag på konfirmasjon 10 år senere. Det synest jeg virker veldig rart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå