Anonym bruker Skrevet 26. januar 2011 #1 Skrevet 26. januar 2011 Jeg har fått diagnosen adhd uoppmerksom. Startet med ritalin i dag og er på opptrapping! Morgendose 5 mg og en ettermiddagsdose på 5 mg. Jeg merker en umiddelbar forskjell og en ro jeg har lengtet lenge etter. Merker ingen forskjell på konsentrasjon i forhold til lesing. Kommer den på en høyere styrke? Skal opp til 40 mg i løpet av 3 uker! Men, ca. 2 timer etter inntatt tabelett merker jeg at virkningen avtar og jeg får den indre uroen tilbake! Er det normalt at den virker i så kort tid?
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2011 #2 Skrevet 26. januar 2011 Du må regne med at det tar noen uker, og kanskje opp til en mnd før ritalinen funker helt og holdent på deg:) Som du sier selv, tar du jo bare 2x5 mg, og det er veldig lite når du skal opp til 40. Det er faktisk kjempebra at du kjenner ei forandring så fort! Lykke til:-)
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2011 #3 Skrevet 26. januar 2011 Takk for svar! Ja, jeg må vel være litt tålmodig. Forhåpentligvis så slipper jeg berg og dalbane effekten når jeg går over på kapsler!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå