mammapånytt Skrevet 26. januar 2011 #1 Skrevet 26. januar 2011 Æ holde på å bli sprø av svigemor. Ho overvåke oss så sinnsykt å blander seg i alt. Ho e innom 2-3 ganger daglig og kommenterer og pirker på alt. Ho labber inn på alle rom og les post og alt mulig. I går når æ gikk på lofte va ho på soverommet våres, uten at æ engang viste at ho va i huset våres. Neida ho hadde bare gått opp, å når ungan ikke va i seng, så måtte ho sjekke om dem lå i våres seng. I formiddag kom ho innom, ho kunne ikke skjønne at ungan enda va i pysjen. d e da min sak!! når æ e hjemme med syke barn drit æ vel i om dem har pysjen på til kl 12.00. Ho blande seg i om æ har vaska klær/bretta klær. ka ungan spis å ka sønnen og barnebarna får til middag. Skitkjærring.. som bor på samme gårdsplass. KA GJØR MAN????
Fru Mo med gutt nummer to! Skrevet 26. januar 2011 #3 Skrevet 26. januar 2011 Låser døra. Og får mannen din til å ta en skikkelig alvorsprat med henne siden det tross alt er hans mor...
susiQ Skrevet 26. januar 2011 #4 Skrevet 26. januar 2011 Si i fra til henne selv, ta det opp kvinne til kvinne. be henne respektere dine grenser i ditt hjem, be henne ringe på før hun går inn etc. Det er deres hjem, ikke hennes. Mannen din bør kanskje være tilstede under samtalen, - la svigermor oppleve at dere setter ned foten sammen - det er tross alt deres barn og hus! Har en tanke om at det ikke er hva man sier, men måten man sier noe på som gjør utslaget. Hvis du går frem som et godt eksempel, hvor du ber henne på en fin måte om å ta litt mere hensyn til deres privatliv, og samtidig roser henne for at hun kommer på besøk, viser iniativ til å se barnebarna osv, så kanskje hun klarer å ta det til seg? Men, det er viktig at du understreker i klartekst at hun ikke kan buse inn i huset deres uten samtykke. Funker ikke samtalen, så hold døren låst! lykke til!
ung.mor.89 Skrevet 26. januar 2011 #5 Skrevet 26. januar 2011 få dere en vane av å låse døra slik at ho ikke kommer inn,. ta en prat med henne, fortell henne hvordan du vil ha det i ditt hjem med dine unger. hadde svigermora mi holdt på sånn hadde jeg nok kastet ho ut gang på gang,. og fortalt henne at mitt hjem mine regler. heldigvis bor min svigermor en time unna,.. få mannen din til å prate med henne om du ikke ønsker det. spør henne rett ut hva som gjør at hun tror hun kan bare gå inn i alle rommene dere har og gjøre som hun vil i deres hus..
Up2me Skrevet 28. januar 2011 #6 Skrevet 28. januar 2011 Åhææææreguuuud, jeg hadde klikka!! All ære til deg som har klart deg så langt altså! Men ja.. tror nesten dere , eller mannen din får ta en prat med henne.... Selv om det sikkert er vanskelig. Jeg er så heldig å ha svigers i et annet land, så jeg har ikke det problemet!
Gjest Antarctica Skrevet 31. januar 2011 #7 Skrevet 31. januar 2011 Tja, denne var ikke lett. Hva med å kjøpe en riktig stor og provoserende dildo, som du legger pent på dyna i soverommet ditt. Når hun kommer inn og kikker, sørger du for å være i nærheten, og da flirer du godt og sier "Jaggu får man seg noen festlige overraskelser når man absolutt må snoke overalt!" Nei, jeg bare fleiper egentlig, men jeg ser for meg at etter en sånn pinlig scene ville hun bli litt mer diskret. Venninna mi hadde en sånn svigermor, og dråpen som fikk begeret til å flyte over var den dagen da hun og mannen var midt i en gnistrende krangel, med rop og skrik, da sv.mor plutselig sto midt i stua og ropte "hallooooo!" med sitt sleskeste smil. Hun hadde gått rett inn. Venninna mi naglet blikket i henne og sa. "Jasså, er DU her også??? Jeg hørte nemlig IKKE dørklokka???" Sv.mor ble svar skyldig og innrømte at hun hadde gått rett inn. Venninna mi trampet ut med en kort replikk om at slike dager var grunnen til at man anskaffet en dørklokke, så man kunne få litt privatliv. Dama tok hintet og gikk aldri inn mer uten å ringe på, fordi det var en utrolig pinlig situasjon hun hadde kommet rett inn i. Men det er ikke sikkert om dette er en metode som hjelper på din svigermor. Min venninne hadde mannen på sin side hele veien,og han påtok seg av og til å sette mora si på plass. Jeg tror kanskje det kan være kjernepunktet her.
Sussa jan 2016<3 Skrevet 2. februar 2011 #8 Skrevet 2. februar 2011 Hmmm... ka med å gjøre det samme med ho... Trampe inn, og snoke i skuffer og skap... spørre svigerfar ka han har fått til middag og rett og slett vist kor jævlig det e .... Det e det mulig eg hadde gjort:) he he he Men skjønne du e forbanna, det Vet eg at eg hadde vært..... Lykke til
kine Skrevet 3. februar 2011 #9 Skrevet 3. februar 2011 Jeg hadde nok klikka av sånn oppførsel. Det du må gjøre er å ta en skikkelig prat med henne, hun mangler tydeligvis endel antenner. Du må fortelle henne rett ut at du ikke ønsker at hun går rett inn i ditt hjem og blander seg og snoker, du må si at det er helt uakseptabelt og at du ikke ønsker å ha det sånn! Hvis hun ikke skjerper seg, så hadde jeg flytta...
Fashionista Skrevet 6. februar 2011 #10 Skrevet 6. februar 2011 Hjelpes!! Jeg hadde ikke fikset en slik oppførsel! Kanskje mannen din (sønnen hennes) kunne tatt en prat med henne og sagt til henne at hun ikke kunne trampe inn i deres hus som hun vil. En ting er å ville sjekke at alt er i orden med barnebarna, en helt annen ting er å lese deres private post. Det er jo faktisk straffbart!!! Jeg ville uansett tatt en alvorlig prat med mannen min hvis jeg hadde vært deg! Lykke til med "svigermonster"!
varuna Skrevet 7. februar 2011 #11 Skrevet 7. februar 2011 å herlighet!!! går det ann???!?!?!?!?..... hva med å gi tilbake med samme mynt.snik deg inn til henne å snok rundt og grav hadde jo vært artig å sett om hun tok hintet.ellers er det sikkert lurt å ta en alvorsprat for det er ganske greit med svigermor om man har et normalt forhold til henne.min har også vært litt sær,men tror hun har tatt hintet for hun har skjerpet seg betraktelig.
AS3* Skrevet 7. februar 2011 #12 Skrevet 7. februar 2011 Høres slitsomt ut. Jeg stiller meg bak Susiq 100%, spesielt det hun skriver i andre avsnitt. Dette løses ikke ved å skrike og bære seg, men ved høflig og saklig samtale.
Fauna00 Skrevet 9. februar 2011 #13 Skrevet 9. februar 2011 høres ut som moren i "alle elsker raymond" hehe :-)
Hanne-mor Skrevet 18. februar 2011 #14 Skrevet 18. februar 2011 Stakkars deg!!! For en JÆÆVLIG svigermor du har! jeg satt med åpen munn mens jeg leste innlegget ditt, helt sjokka over hvordan enkelte kan oppføre seg!!! Som de andre skriver, du er NØDT TIL Å LÅSE DØRA! og mannen din må ta en alvorsprat med sin mor!! Lykke til!
siljesnupp med minisnupper Skrevet 20. februar 2011 #15 Skrevet 20. februar 2011 guuud som jeg føler med deg!!!!!! vi hadde det akkurat sånn.. vi leide et gamelt hus som svigers eide... der hjalp det ikke å låse for hun hadde nemlig nøkkel.. vi skiftet lås men da klikka hun i vinkel.. var jo tross alt dem som eide huset så da mente hun at dem hadde full rett til å være der når det passet dem.. og nei dem bodde ikke i det huset.. dem bodde i nabohuset.. vi holdt ut i 4 år før vi ikkr fiksa mer.. å snakke til henne hjalp ikke.. da blei hu furt og påstod at jeg var slem og greier.. vi flytta.... laaaaangt vekk... hele 70 mil og til andre enden av landet faktisk... og tro meg.. det er sååå deilig.. håper virkelig det hjelper for dere at du tar en alvorsprat med henne... gjør det ikke det og mannen din også har prøvd å snakke med henne så har ikke jeg annet tips til deg og din familie enn at dere må flytte... komme dere bort og begynne å leve livet som en normal familie..
sunshinexoxo Skrevet 27. februar 2011 #16 Skrevet 27. februar 2011 Jeg vet ikke om det var pga dialekten eller skrivemåten, men jeg knakk sammen av latter når jeg leste dette innlegget!! : ) Det er på ingen måte vondt ment!! Jeg hadde KLIKKET på dette kvinnemennesket..men har dessverre ingen råd å gi deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå