Gå til innhold

sfo, HEL ELLER FULL TID??

Anbefalte innlegg

Skrevet

JEG jobber 3 dager pr uke, min datter begyner på skolen til høsten. Og nå hun må gå på SFO.

Normale dager for henne blir 07:30 til 16:30.

Lange dager for ei lita jente :(

Men så kommer spørsmålet, jeg har fri to dager i uka.

Og når hun nå er i bhg, har jeg henne dit hver dag, og de to fridagene er MINE fridager, da gjør jeg husarbeid, gjør unna byturer, eller bare har egentid, med sløving i sofaen og lange bad etc, egotid.

Godt det og.

Bør jeg heller benytte deltidstilbudet på sfo, slik at hun går bare de tre dagene jeg jobber, eller er det ok å ha henne på sfo selv de dagene jeg har fri?

Er det ikke lurt da, for da har jeg en plass å ha henne dersom jeg skal noe en dag.

Og så kan jeg heller ta henne fri dersom det passer sånn?

Eller er dette egoistisk og hun BØR få være hjemme når mor har fri??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HEl eller FULL tid i overskriften, går vel på det samme de to?:P

Hehe, men forstod hva du mente, Jeg ville nok tatt full plass, for da kan dere heller velg selv, da kan du ha henne på sfo om du vil gjøre noe for deg selv, eller så kan du ha henne hjemme om dere vil finne på noe sammen.

Og de fleste andre unger i området skal nok også gå på sfo så da til daglig blir nok alle vennene hennes også til og være der.

Skrevet

Det kommer jo også veldig an på hva slags type barnet ditt er! Min eldste vil helst ikke på sfo, så han henter jeg etter skolen når jeg har fri eller slutter tidlig. Yngste elsker bhg (og gjør nok det med sfo når den tid kommer) og blir skikkelig sur om jeg henter henne tidlig (før kl 15). så hun kan fint utnytte sfo-tilbudet mer enn storebror.

Kan du velge å ha feks fire dager sfo og en dag fri? Hvis det økonomiske ikke har noe å si og barnet er en rastløs type hadde jeg kanskje valgt fulltid-sfo uansett hvor egoistisk det er. Jeg syns selv det er litt stress e dagene jeg har fri eller slutter tidlig at jeg må være klar med mine ærend til kl 12.30 eller 13.30..

Skrevet

Jeg ville også valgt fulltid. De dagene du har fri får hun jo også sovet en time lenger vel, da trenger hun jo ikke møte på skolen før halv ni. Så kan du hente henne litt tidligere de dagene, kanskje? greit å være der fulltid også, med tanke på å skape seg nettverk og nye venner, ikke enkelt det om man kommer bare 3 dager i uka og alle de andre er der 5 :)

Jeg skal ha fulltid på min pode som også begynner til sommeren - selvom jeg blir gående hjemme i permisjon. Han trenger venner og jeg gleder meg til å kunne være hjemme med baby. Vi bor 2 minutter unna skolen, så har heller tenkt å spasere bort og hente ham tidligere en dag innimellom, evt at han kan gå tidligere hjem selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...