Gå til innhold

Nav og rettigheter, ikke fast jobb og mulig sykemelding, noen som vet ?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hei,

jeg jobber ca 80 % i mnd men har bare 50 % vikarat. Legen vurderer å sykemelde meg men jeg håper å jobbe en stund til for jeg vet ikke om jeg har rett på mer enn 50 % sykelønn da. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

nå skriver du ikke om hvor lenge du har jobbet 80%, men jeg tror at sykepenger regnes ut fra de 3mnd du har tjent mest det siste året.(ikke sikker altså...) arb.giver skal ihvertfall betale de første 14 dagene av sykemeldingen din før det blir dekket av nav... i disse 14 dagene så vil jo alle vakter du skulle hatt bli utbetalt(50%stillingen+andre vakter du er satt opp på). etter dette tror jeg nav ser på hvor mye du har tjent i året før. kanskje lurt om legen skriver på sykemeldingen at du er 50% fast ansatt, men jobber ekstra og totalt jobber du 80%. du kan jo gå inn å lese om sykepenger på nav sine sider. tror det ordner seg kjempebra jeg!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeidsgiver trenger ikke betale mer enn 50% de 16 dagene arbeidsgiverperioden er, så frem til at du ikke står oppført på en plan hvor du jobber mer enn 50% de neste 16 dagene, da har du krav på det du "taper".

Nav regner sykepenger utifra dine 4 siste mnd eller den beste i løpet av 3 siste år ;)

Snakk med Nav du ;)

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inntekten kan beregnes ut fra siste månedes inntekt, slik at sykepengene kan tilsvare lønna du hadde den måneden. Uansett lurt å ringe Nav, Skal du sykemeldes helt eller delvis? Du vet at du har rett til tilrettelagt arbeid, f.eks. kan du unngå tunge løft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...