Gå til innhold

Trenger ny PC. Noen anbefalinger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har peiling som kan anbefale eller frafråde merke.

Begrunn gjerne hvorfor dette merket.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legg i litt ekstra penger og kjøp en MacBook Pro. bedre kvalitet skal du leite lenge etter. den er ekstremt rask, super på bildebehandling, og slår vanlige pc´er (iallefall de jeg har vært borti) ned i støvlene!! Løp og kjøp=)

Skrevet

Så på Mac sist gang jeg skulle ha ny pc. Men når de kostet 4-5000 mer enn andre merker, så jeg ingen grunn til det. Satset på en Acer istedet. Har fungert perfekt hittil.

Skrevet

Jeg har også gode erfaringer med Acer.

Skrevet

Pass på at den inneholder nok RAM. 4GB skulle holde lenge.

Skrevet

Acer har de aller beste pc i økonomiklassen. Men pass på ikke bli lurt av såkalte tilbud med fjorårets teknologi. Sats på en Acer Travelmate event Timeline. Er raskere og bedre kvalitet kontra Acer Aspire.

Koster en 1000 lapp mer men du for mye mer for pengene.

Skrevet

Acer Aspire fungerer utmerket, og er mer enn kraftig nok for de aller fleste formål. Bare tull at "fjorårets teknologi" skulle være passe. En utbredt myte, men uten hold i virkeligheten.

Skrevet

Ofte pcer som de selger veldig billig har windows xp som operativ system, du vil ikke ha det på pcen, de slutter og støtte xp fra og med neste år.

Dt er jo også lurt og se på hva du bruker pcen til, men ville absolutt lagt litt penger i en pc, vertfall når det kommer til laptop.

Men skulle jeg selc kjøpt pc, hadde det blitt en stasjonær som jeg selv kjøper terror og deler og setter sammen, blir omtrent samme pris som man kjøper stasjonær fra fks siba, men derimot så kan man bytte ut deler og slikt om pcen plutselig blir litt treg, sette i ekstra ram fks osv ;)

Skrevet

Jeg kjøpte en Acer for tre år siden. Den hold i litt under to år. I høst kjøpte jeg en to år gammel MacBook, som lever livets glade dager. Enkelt valg. Slipper å tenke på antivirus også. Blir ingen PC i dette hus igjen gitt. Fy fader for et treskeverk!

Skrevet

Nå ja. Du var nok atskillig mer uheldig enn gjennomsnittet. Jeg kjenner også et par stk som har hatt dårlige erfaringer med Mac, uten at jeg skal generalisere noe som helst på det grunnlag. Acer har status som et av de beste merkene man kan få.

At Mac skulle være beskyttet mot virus uten viruskontroll, er det rene vås. Som om det er maskinvaren i seg selv som avgjør det.

Skrevet

jeg vil anbefale deg å holde deg unna Acer og Mac på det sterkeste!

Acer har det vært tull med hele tiden for meg. 3 stk på rad har klikket helt bare etter et par mnd. Skruer seg av helt på egen hånd, skruer seg tilbake til en lagret tilstand uten at det er noe galt, og de tåler ikke å bli brukt mer enn et par timer før de blir glovarme.

Mac... Vel... På videregående gav jeg dem bare tilnavnet MØKK fordi de var totalt umulige å forstå. Jaggu skal du være tålmodig for å sette deg inn i de greiene der.

Gå for en Packard Bell! Hatt vår i 2 år, og aldri noe tull. Den er kjapp og klikker ikke i det hele tatt. Henger seg ikke opp en gang. (Og den er blitt brukt til akkurat det samme som Acerne ble)

Skrevet

PackardBell vil jeg fraråde. En bekjent har ikke hatt noe annet enn trøbbel. Acer, derimot, har vist seg å være noe man kan stole på. Søker man på ulike PC-forum blir da også det bekreftet av mange.

Skrevet

14:41 nummer en: Det skal MYE til for å få virus på Mac. Med PC kan du fint få bøttevis med virus hvis du er uten antivirus en liten stund. Min far har hatt Mac i 12 år uten å få ett eneste virus. PC'en vi hadde i hus ble derimot virusbefengt på null tid bare fordi vi ikke oppdaterte virusprogrammet. Jeg kjenner ikke en kjeft som bruker virusprogram på Mac. Har du PC klarer du deg overhodet ikke uten.

14:41 nummer to: Jeg er fullstendig ubrukelig på alt som har med data å gjøre, og jeg skjønte Mac på kort tid, enda jeg hadde brukt PC i alle år. Det er da helt problemfritt å forstå? Ellers er jeg enig i at Acer er møkk. Vifta er elendig og slites ut latterlig fort, og tastaturet er mildt sagt lite slitesterkt.

Anonym 14:36

Skrevet

Du har åpenbart ikke forstått hvordan man får virus. Faren for virus avhenger helt og holdent av hvor du surfer hen, og hvilke mailvedlegg man evt er uforsiktig nok til å åpne. Om man har pc eller Mac, har egentlig ingenting med saken å gjøre.

Din erfaring med Acer har tydeligvis vært mindre bra. Det er imidlertid ikke generaliserbart. Acer har et meget godt rykte blant brukere flest, og det er det viktigste å vite for en som skal kjøpe ny pc. Men jeg vet jo at Mac-brukere gjerne framstår som helfrelste ...

Skrevet

Hvorfor så hissig Anonym 15:00? Det er en kjensgjerning at PC får mer virus enn Mac, uansett hvordan du snur og vender på det. Jeg åpner selvfølgelig aldri vedlegg fra folk jeg ikke kjenner, trykker aldri på pop-ups og er da vitterlig ikke inne på tvilsomme sider. Virusene har blitt smartere med årene, og det er faktisk helt sykt hvor lett de kan spre seg. Det jeg VET er at jeg overhodet ikke har endret mine datavaner etter at jeg byttet, og mens min PC var fylt til randen av dritt er Macen min fremdeles feilfri. Tolk det som du vil.

Forklar meg gjerne hvorfor Mac-brukere IKKE forholder seg til virusprogrammer og mas, men allikevel ikke får virus, mens PC-brukere må forholde seg til slitsomme "WARNING"-popups hele jævla tiden for å unngå virus.

Jeg er helfrelst fordi jeg endelig slipper å forholde meg til håpløs programvare og slitsomme antivirus/brannmur-påminnelser.

Skrevet

Jeg er ikke hissig, men svarer saklig på andres innlegg. Hvorfor skal du så være usaklig?

Mac skryter av de ikke trenger viruskontroll. Faktum er at Mac har en innebygget viruskontroll som beskytter dem mot virus "der ute". Selvsagt utsettes Mac-brukerne for like mye virusfare som alle andre. Det hele kommer an på hvor på nettet man går, hvordan man har sine sikkerhetsinnstillinger og hva man gir sin tillatelse til.

At du slipper "slitsomme" antiviruspåminnelser betyr bare at du er prisgitt Mac-ens forhåndsinnstillinger.

Skrevet

Jeg har da heller ikke sagt at maskinen i seg selv er mindre mottakelige for virus eller at man ikke utsettes for dem. Det jeg har sagt hele veien er at man slipper å tenke på/forholde seg til antivirus. Og det er udiskutabelt. :)

Skrevet

Jo, du må forholde deg til det. Den innebygde viruskontrollen på Mac-ene er ikke 100 prosent sikker. Det kan ingen viruskontroll være.

Ellers er det faktisk skapt et inntrykk av at Mac-ene i seg selv, altså som maskinvare, skulle være immune mot virus. Selvsagt en merkelig påstand, siden virusene finnes f.eks. på foto ute på nettet, og som man dermed pådrar seg straks man klikker på det bildet. Men, altså, dette vil bl.a. avhenge av viruskontrollen, hvor Mac-brukerne stoler på at fabrikantens forhåndsinnstillinger og oppdateringer er OK, mens vi andre velger å stole mest på oss selv.

Skrevet

Heisann! Jeg ville definitivt valgt Mac! Det er verdt pengene.

Skrevet

Tja, kommer helt an på hvor mye penger man har å rutte med, og hva man ellers trenger. Hvis man ønsker å spare 3-4000, så kjøp PC, ikke Mac. Du vil sannsynligvis ikke angre på det.

Skrevet

Trodde det bare var menn i 30-40-årsalderen som var så opphengt i Mac som noen av dere her inne ... Smittet av mannen deres kanskje?

Skrevet

Ingen problem med virus på pc så lenge du feks. kjører ubuntu (linux) i steden for windows.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...