Gå til innhold

Hvorfor må han prøve å forandre meg hele tiden??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han klager og syter pga sex. Greit, han må jo få det, og jeg har lyst på han, men ikke så ofte! Nå gjør vi det ca 2 ganger i uka, for jeg er fortsatt sår etter fødsel, og vi har 3 unger som jeg gjør nesten alt med, så jeg er ganske sliten!!! (han er langtidssykemeldt, og hjelper ikke til alt for mye... jeg tar bl.a alt av nattevåk). Sliter også en del med andre ting som gjør at jeg ikke har så mye lyst til det..

Nå er han sur på meg fordi jeg ikke "koser med meg selv" i dusjen!! Hva f.. er jo ikke hans sak hva jeg gjør på i dusjen!!! Han sier jeg har forandra meg etter vi fikk unger, for da gjorde vi det hele tiden... Selvfølgelig, for da var jeg 19 og hadde ikke 3 unger og var supersliten!! Og så er han sur fordi jeg vil gjøre meg fort ferdig??? Den skjønte jeg ikke, for det første er det han som blir fort ferdig... For det andre pleier minsten å våkne veldig ofte! Så hvis han skal drive på i "timevis" kommer han til å våkne, og jeg får sinnsykt vondt i arrene etter fødselen. Av og til må vi avbryte etter 10 min fordi jeg blir sår.

Trodde han var fornøyd med en kjappis et par ganger i uka jeg, men jeg er visst helt forferdelig dårlig i senga! Tror ikke jeg gidder å ligge med han mer, når han blir sur fordi jeg ikke er som en barnløs 19åring lenger.

Æsj vet ikke hva jeg vil med dette, og det ble rotete, men har lyst på deres meninger.. er det jeg som er helt dust?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snille deg, dust er du ikke! Hva du gjør eller ikke i dusjen er din sak, at han gnåler om det skal du bare overse.

Jeg er ingen samlivsekspert, men jeg tror på kommunikasjon, så det eneste jeg kan råde til, er vel at dere må snakke sammen! Og vil han ikke snakke-skriv det ned, alt sammen og la ham lese. Og om han ikke tar poenget da, er det vel på sin plass med parterapi-funker ikke det, klarer du deg vel kanskje bedre uten. Men ikke bryt før dere har snakket/lest/vært i terapi.

Skrevet

Nei, du er ikke dust i det hele tatt, det er heller han som er det som klager og syter på sex. Selvfølgelig er du sliten med tre barn hvor ansvar for dem og hus faller på deg.

Du må snakke med han om det. Forklar at om han tok litt mer del i husarbeid og ungene (ikke bare bleieskift og lekser, men lek og moro også) så hade du fått mer overskudd og kanskje litt mer overskudd til sex.

Fortell du er sliten etter fødselen, si du har vondt i sår og arr og av og til passer det bare ikke med lange sexrunder.

Sex er noe man skal nyte sammen og ikke bare "gi" til partneren for å få ham til å ikke mase.

Og når det kommer til menn og sex så blir de ofte såret om dama ikke har lyst på sex. De tror alltid det er noe galt med ham selv og tar det som en personlig ting. Viktig å forklare at det har ingenting med ham å gjøre, men alle omstendighetene rundt. Om han tok litt del av arbeidet med barn og hus hadde kanskje han også kjent på hvor slitsomt det kan være.

Tenker også at om han går hjemme har han all verdens tid på å samle krefter og slappe av og er ikke sliten av jobb. Så da er han klar for sex "bestandig" og skjønner nok ikke hvorfor du ikke er det samme...

Skrevet

.Jo han prøver å "snakke" om det, tror han, men det han gjør er å sitte å "angripe" meg, og ikke høre etter når jeg prøve å forklare ting.

Og når jeg ikke får snakke uten å bli avbrytt, eller han rett og slett overhører meg, da gidder jeg ikke så jeg svarer han ikke. Så da vil jeg plutselig ikke snakke om sex lenger heller...

Å ta han med på parterapi går ikke. Kan jo prøve, vi hadde absolutt trengt det! Men ser for meg han bare fnyser av det og ikke gidder å bli med. Ellers blir han med, jatter med, og når vi kommer hjem klager han over at det er så teit og at han ikke gidder det mer.

Skal mye til for at jeg bryter med han...

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...