Anonym bruker Skrevet 26. januar 2011 #1 Skrevet 26. januar 2011 Nå har jeg søkt jobber i 1 1/2 år. Selv om jeg er høyt utdannet har jeg ikke vært kresen men søkt på det meste. Det som er er at det ikke er jobber å oppdrive. De få som er her og i nærheten (1 time unna) går fort og har mange søkere. Nå har det seg sånn at jeg har to barn som jeg har 100% i barnehage for å finne jobb må jeg jo være klar. Jeg har fått en del vikarjobbing som lærer men det dekker så vidt barnehageregningen. Noen mnd dekker det ikke og noen mnd dekker det pluss litt ekstra. Mat, studielån, huslån og alt annet går fra en stparekonto hjeg har hatt siden jeg var liten men som begynner å tømmes nå. Mannen tjener over grensa til at jeg kan få noen som helst støtte. Han betaler de fleste regningene nå men vi har ikke mulighet til å leve slik som dette så mye lengre. Jeg ser rett og selett ikke hvordan dette skal gå om jeg ikke finner en jobb. Kanskje må jeg ta ut barna fra barnehagen for å minske utgiftene men da får jeg hvertfall ikke jovbb. Tips motas med takk. PS. Vi kan ikke flytte da vi har overtatt en familiebolig.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2011 #2 Skrevet 26. januar 2011 Nei men da så. Da får dere jo bare ha dårlig råd da?
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2011 #3 Skrevet 26. januar 2011 Hvis dere bor i fammilebolig har dere kansje også en del fammilie i nærheten. Kan dere forklare problemet og få en avtale om at noen av dem passer ungene frem til dere får barnehageplass igjen når du får jobb? Søker du virkelig på alt? Butikkjobber, avisombæring, bensinstasjon, badevakt, renholdsarbeider osv? Har du søkt lånekassa om å få slippe å betale avdrag og renter pga arbeidsledighet?
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2011 #4 Skrevet 26. januar 2011 Man kan leie ut familieboligen en periode, for at du skal få jobberfaring andre steder,- og bare fortsett og søke jobb ) Studielån skal IKKE betales om du ikke har inntektn ok, kan til og med be om rentefritak. Det fikk jeg i den tida jeg var arbeidsledig etter studier..MYE og spare der. Man har muligheter om man VIL.....Gir du opp nå, så blir du husmor da...Og taper pensjonspoeng og blir bare mindre og mindre attraktiv i jobbmarkedet etterhvert som utdanninga blir utdatert.. Kontakt lokal NAV og be om lønnsstønad..Jeg endte opp med og få meg jobb pga det. Arbeidsstedet fikk først dekt lønna mi i 3 mndr, dermed utvidet til 3 mndr til, da det var nesten 100% sikkert jeg kunne fortsette der etterpå....Fikk avslat på søknad først, fordi jeg var for "ressurssterk" mtp utdanning jeg hadde og arbeidserfaring fra FØR studier...Ja,ja..Men fikk mast meg til "Jobbsøkerkurs" via NAV, og lærere/forelesere der fikk gjennomslag på at jeg, på lik linje med alle andre osm ikke hadde fått jobb i løpet av 6 mndr måtte kunne få lønnsstønad..DA ble jeg plutselig mye mer attraktiv i jobbmarkedet..Leverte CV og vedtak om rett på dette hos flere aktuelle arbiesgivere og har i dag drømmejobben, 5 min unna hjemmet, nesten vegg i vegg med skole og barnehage:o)
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2011 #5 Skrevet 26. januar 2011 Om man ikke får jobb som det man er utdannet som er det nok av andre jobber (Inntil videre). De som VIL jobbe FÅR jobbe.
Gjest Skrevet 26. januar 2011 #6 Skrevet 26. januar 2011 Nei, noen plasser er det lite jobber. Hva med å være ukespendler en periode? Det er jo en løsning for mange som velger å bosette seg steder hvor det er lite arbeid.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2011 #7 Skrevet 26. januar 2011 Kommer an på hvor kresen man er det!
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2011 #8 Skrevet 26. januar 2011 HI sier jo at hun søker på det meste. Er sånn her også, lite jobber å søke på, og det som er forsvinner fort fort fort. Til og med det som man vil kalle for "drittjobber" -vaskejobber, kassadame på rimi -sånne ting. Det er ikke lett å få jobb alle steder desverre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå