Anonym bruker Skrevet 26. januar 2011 #1 Skrevet 26. januar 2011 Er litt overrasket over at jeg gidder å legge ut denn posten, da jeg er pytt lei av å lese om spekulasjoner rundt fotballfrua/Caroline. Men, here goes: Jeg kjenner flere som pr. dags dato sliter med spiseforstyrrelser, såvel som mennesker som har fått bukt med lidelsen. Ja, for det er en lidelse, en psykisk lidelse. Et fryktelig sårt punkt for de som lider av det, og veldig vanskelig å snakke om. Jeg unner alle mine venner å selge få velge hvorvidt de ønsker å stå fram med sin sykdom, jeg hadde forventet det samme fra dem dersom jeg var syk, og jeg vet at vi alle som kjenner til dette også hadde unnet fotballfruen dette - dersom hun var syk. Jeg skal klappe meg selv på skuldra og si at jeg tidlig har merket det på mine venner som har vært/er syke - man ser fort når det går nedover(bokstavelig talt). Med den annenhåndserfaringen jeg har, kan jeg ikke se at hun lider av noen sykdom. Jeg har fulgt med bloggen lenge, og synes ikke å merke at intensiteten rundt trening/kosthold har eskalert - noe den sansynligvis ville gjort dersom hun var syk. Dere må forstå at en naturlig reaksjon for en som var så syk som dere skal ha det til, ville vært stikk motsatt av hva fruen gjør. Noen som er anorektiske vil kle på seg mye klær, ikke løpe rundt i små kjoler og treningstights, de vil sky settinger hvor det blir stilt spørsmål rundt kroppen deres(familiemiddager/fest/intervju/blogg), de vil ikke stå på et hustak i minusgrader i en jumpsuit og høye heler - kroppen deres kan ikke lengre takle slik påkjenning. Jeg kjenner hjertet mitt synker når man ikke har mer respekt for de rundt seg, enn hva vi viser her inne. Jeg håper ikke fruen er her, for slik spekulering og regelrett drittslenging som foregår her inne unner jeg henne ikke. Håper vi kan ta oss litt sammen fremover, og ta diskusjoner på et fornuftig og voksent vis. Vil dere diskutere spiseforstyrrelser, gjør det - men ikke spekuler i hvem som kan ha det. Vil dere diskutere påvirkningskraft via media, gjør det - men ikke kast enkeltpersoner veggimellom fordi der har tatt et gitt standpunkt på usikker grunn. Videre, ha en superduper Onsdag! Nina
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2011 #3 Skrevet 26. januar 2011 Både enig og uenig i det..VI vet ikke hor desperat hun bli om vekta viser 500 gram opp en gang? Og det er forskjell på kjendiser og vanlige folk....Se på hollywooddamene f.eks...De er size 0, når de NORAMLT skulle vært Size 4 elelr 6..De skjuler seg ikke akkurat, og viser seg alltid mest mulig frem når de er på det tynneste.. Jeg har ikke fulgt med på fotballfrue-bloggen, skal ikke uttale meg,- men mens det blant kjendiser er status og være så tynn som mulig, og de VISER det frem, så er det blant oss vanlig dødelige ikke like akseptert.... Og en annen grunn til at vi anorektikere til vanlig kler på oss lag på lag er at vi fryser, men for å vise frem et rasultat vi var stolt av, så tok vi AV klærne, selvsagt..Gjenre i selskap med ANDRE anorektikere, hvor synlige ben var misunnelsesverdig.... SKalering i trenign, senke ned matinntak. SELVSAGT skriver hun ikke om det..(OM hun skulle vært syk) for alle kejndiser er jo naturlig tynn.INGEN sier de trener dødsmye og spiser minimalt.....ALt kommer "naturlig" til de... Det er ikke riktig og påstå hun er anorektisk uten vider, men og si hun er frisk ut fra hva du skriver eller HELLER ikke og kome med fakta...Kanskje jeg kan få se bilder av henne..?? En sykelig tynn person avslørere seg selv på ansiktsformen og utstikkende ben på en "skarpere" måte enn en som er naturlig tynn/mager......Tro med,- DETTE kan jeg desverre ALT for mye om...Bare med få unntak har jeg trøbbel bed og si om en dame er syk eller ikke.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå