Gå til innhold

Har vi noen rettigheter ang. dette? Rimelig frustrert!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi leier et hus som nå skal selges, og vi holder på å flytte. Vi fikk beskjed fra huseier i kveld om at på torsdag kommer megler og skal ta bilder av huset for å bruke til salget. De skulle ta bilder av huset med våre ting på bildene.

Hva slags rettigheter har vi i forhold til at de bruker våre ting og legger ut på finn osv? Er rett og slett ikke interessert i dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette syns jeg hørtes veldig rart ut, jeg hadde nok nektet, kan ikke tro det skal være lov. Men vet altså ikke.

Nei herregud, det kan umulig være lov å gjøre det.

Skrevet

Ja, det mener jeg og... Dytter litt.

Skrevet

Om dere skal flytte ganske snart bør huseier kunne vente til huset er tomt.

Jeg opplevde det en gang, men da skulle jeg bo i huset til det var solgt og da tok de bilder mens jeg bodde der. Ikke gøy, men men. Føler seg litt invadert når det blir slik.

Skrevet

Det er vel bare å rydde og vaske først, så går det vel greit. Jeg også måtte igjennom dette da jeg leide en leilighet, som skulle selges. Ser ikke helt problemet med det!

Skrevet

Poenget er om dette er lov. Om de har lov til å ta bilder av våre og barnas private ting å legge ut på nett osv.

Dessuten er det ikke bare-bare å rydde å vaske. Det står pappesker og svartsekker med ting i hele huset. Vi har ingen mulighet til å fjerne dette enda, og det vet huseier.

Hi

Skrevet

Det er jo lov når det gjelder hybler og leiligheter, så kan ikke helt se forskjellen til ett hus.

Jeg har leid tre steder og har aldri hatt noen rett på å si nei hverken til bilder eller når folk kommer trampende inn på visning.

Kjedelig, men sånn er det når man leier.

Skrevet

Selv om de bruker våre ting på bildene?

Skrevet

De fleste meglere ønsker uansett at private gjennstander som bilder, pynteting, leker osv. blir tatt ned og ryddet bort før de tar bildene så jeg skjønner ikke problemet. Gjør det noe at sofaen din, bokhylla, senga og lampene dine havner på Finn.no? Er sikkert tusen mennesker som har det samme som dere har uansett...

Skrevet

Øh, med én og en halv dags varsel tror jeg nok ikke vi har mulighet til å rydde bort en haug med leker og pynteting. Vi jobber da tross alt. Har dessuten funnet ut at de ved loven skal gi minst fire dagers varsel.

Vi ga også beskjed om at vi ikke hadde noe mulighet til å rydde på så kort tid, og fikk til svar fra huseier at det behøvde vi ikke.

Dermed så vil det bli med private ting på bildene. Og det syns jeg ikke er ok.

Skrevet

Litt vanskelig leietaker du eller?

Skrevet

Selvfølgelig har han lov til å ta bilder av et hus han eier. Men han skal gi dere varsel om at han skal inn i huset i rimelig tid. Dermed skal du ha tid til å ta bort ting du ikke ønsker skal være på bildene.

Hvis han gir deg såpass kort varsel kan han ikke forvente verken at du har vaska eller rydda. Hadde jeg vært huseier ville jeg gitt leietaker beskjed i god tid og avtalt hva som skulle være med på bildene og hva som skulle/kunne fjernes. Det høres jo ikke akkurat ut som om han har planer om å style huset først når han gir dere så kort varsel.

Skrevet

Herregud a....

De skal jo bare ta noen bilder og stua med sofan dere, av kjøkkenet med kjøkkenbordet deres....

Hva stresser du for..-??

Skrevet

Skjønner HI godt jeg.

Opplved dette selv og det gjelder ikke bare stua men soverom og alt de tar bilder av.

HI. Jeg fjernet bilder og div personlige ting.

Jeg bor på et lite sted så "alle" viste jo hvem som bodde der. Selvfølgelig vil en ikke ha bilder av hjemmet sitt(når en leier er det jo leietagers hjem og ikke huseier sitt) rotete på nett.

Skrevet

Du vet at salg av bolig ikke er oppsigelsegrunn av leietakerne, dvs de kan ikke kaste dere ut av den grunn?

Skrevet

Virker som om dere tror at de bare skal ta bilde av en sofa og et bord? De skal da inn på alle soverom også.

Og jeg er vanskelig? Jeg vil ikke kalle det vanskelig når huseier gir så kort varsel. Og setter vi oss på bakbeina, så trenger vi ikke å godta at de skal komme på så kort varsel.

Vi har selv sagt opp fordi vi skal flytte, og da bestemte huseier seg for at han skulle selge. Vi flytter om ca. tre uker, og syns jammen han kunne ventet til da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...