Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #1 Skrevet 25. januar 2011 Eller kan de forandre tykkelse? Datteren min som blir 5 i April har veeldig tynne fjoner. Masse småhår i forskjellige lengder. Jeg har klippet henne sikkert 50 ganger for at hun skal se stelt ut. Hun fikk hår seint også. Kan håret forandre seg ettersom man blir eldre?
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #2 Skrevet 25. januar 2011 Frisøren som klippet mine barn sist, mente at håret var ferdig utviklet i 6-8-årsalderen.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #3 Skrevet 25. januar 2011 Sambo hadde stritt lyst hår som 5 åring. Som 10 åring hadde han mørke mørkebrunt med masse masse krøller. Alt er mulig.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #4 Skrevet 25. januar 2011 Håret forandrer seg jo hele livet i 7 års sykluser. Usikker på hvordan det funker for barn, men når hun er 7 år vil hun i allefall mest sannsynlig endre noe struktur. Før jeg var 7 hadde jeg tynt, lyst hår, etter det ble det tykkere og rettere og noe mørkere. i 14 års alderen ble det stritt. I 21 års alderen fikk jeg masse fall og mørkere. Nå begynner fallet å forsvinne (er 29), men jeg har fortsatt brunt hår. Så ikke uro deg for at hun skal ha sånt hår resten av livet
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2011 #5 Skrevet 26. januar 2011 barn forandrer håret rundt begynnelse av skole alder og så på nytt igjen i tenårene. Det håret de får i 14-15 års alderen er det sterkeste og er det håret man har igjennom voksen alder. etter dette vil ikke håret foandre seg noe særlig unntatt pga hormonelle forandringer,sykdommer osv Så det er pga dette store sjanser for at håret hennes vil forandrer seg:) Ikke sikkert at hun noen gang får tykt hår,men de tynne fjonene vil jevne seg ut. Jobber som frisør og må alltid smile av mødrene som ikke vil klippe barna sine fordi de har så søte krøller...enten forsvinner de eller så vil de fortsette og bli der. Du kan jo også prøve og google hårets livsfaser:)
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2011 #6 Skrevet 26. januar 2011 Det kan ikke stemme at man etter 14-15 års alderen bare forandrer struktur ved store hormonelle forandringer og sykdom. Flere av mine venninner opplever naturlig å endre struktur noe ved disse 7 års syklusene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå