Gå til innhold

Favoritt middagsretten din?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv om det er vanskelig å velge så har vi vel alle en favoritt rett vi bare elsker.

Min favoritt er kjøttsuppe med poteter og løksaus. Helst med elgkjøtt i,men det er ofte avhengig av åssen jakta gikk:-(

Hva er din favoritt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, syns du har nevnt elg og kjøttsuppe med poteter og løksaus flere ganger i dag, jeg? :)

Favoritt middagsrett? Alt med guacamole:D

Eller noe med kylling og brokkolig. Eller noe indisk... eller pinnekjøtt. ÅÅååå, jeg klarer ikke velge faktisk.

Skrevet

brokkoli, ikke brokkolig ja..

Skrevet

Finnbiff :-) Nam....

Kjærsten laget dette til oss på lørdag, kjempegodt! min nye favoritt :D

Skrevet

røykt svinekam m grønnsaker eller steinbitkaker :)

Skrevet

Elgsuppe her også.... oppskriften på matprat.no. Det må være noe av det beste jeg spiser. Men løksaus? hvordan lager man det sammen med suppe.... ? :-)

Skrevet

Fiskeboller i hvit saus med poteter, gulrøtter og bacon.... drysser litt karri i sausen :) yummmy

Skrevet

Aner ikke hva maten heter, men det er bacon, skinke, purre i rømmesaus. Har dette til pasta med hvitløksbaguetter ved siden av, evt salat også. (min farmors gamle oppskrift, ei dame som aldri spiste pasta i hele sitt lange liv, men laget det til barnebarna)

Rømmesaus er jeg veldig glad i, selv om jeg igrunn ikke er så glad i rømme.

Skrevet

Noe så enkelt som min egne hjemmelagde pizza. Tynn sprø bunn, coop pizzatopping (verdens beste pizzasaus - jeg tuller ikke!), pizzakrydder (best med fersk, kuttet oregano og basilikum), skinke og revet ost.

Ellers er jeg glad i salat med både kylling og skinke. Det er veldig godt å kutte kokt skinke i biter og steke i stekepannen med litt rapsolje, oregano, solsikkefrø og gresskarfrø. Strø dette over en salat med fullkorn pastarør, sorte oliven, fetaost, sukkererter, agurk og tomat. Kjempegodt med en ristet skive grov gourmetspeltbrød fra Ica eller hjemmebakt foccacia-brød til.

Fylt kylling er også kjempegodt. banker kyllingfileten helt flat (plastfolie over og under og banker på med en tom vinflaske;-)). varierer litt med hva jeg smører denne med. Enten pesto og parmesan/fetaost eller sorte oliven i biter, fetaost og ferske krydderurter som oregano, basilikum eller rosmarin og timian. Ruller den flate fileten til en pølse og stikker tannpirkere av tre (uten mintsmak selvsagt;-)) i og legger i en ildfast form. Pensler med olje og har på salt og pepper. Steker i ovnen til de er gjennomstekt og gydne. har en god salat til, foccaciabrød og ris eller råstekte poteter. mmmm...nå ble jeg sulten:-)

Skrevet

Det så ut som om noe ungene her hadde digget, Ranveig R:-) Har du bare kokt makaroni sammen med fiskebollebitene, eller steker du de sammen med fiskebollene? saus på av noe slag?

Skrevet

Tror det må være kyllingfilet i terninger oppi wraps med salat, dressing og litt ost.

Skrevet

Meg og 2små vampyrer: stemmer-vi har kjøttsuppeuke:-D og jeg elsker det!! Vi har det kanskje 5 ganger i året så det er litt stas ja:)

RachelRay: vi spiser det med suppe som forrett,så har vi kjøtt,grønnsaker og potet med løksaus på til hovedrett.

Man kan forsyne seg flere ganger av sånn mat;-)

Skrevet
:) Høres ut som dere koser dere.
Skrevet

Fiskeboller i hvit saus. med gulrøtter og karri på. Nam nam. Kunne spist det annenhver dag. Men ingen andre i huset vil ha det..

Skrevet

Det endrer seg litt, men jeg er nok sørgelig tradisjonell ;-)

Før var det taco i mange år. Så ble det Fajita i mange år. Nå er det biff/strek med fløtegratinerte poteter, rødvinssaus, soppstuing og grønnsaker. Mmmmmm.... Ikke akkurat kalorifattige noen av dem, hehe..

Gjest Kira ønsker seg en til ♥
Skrevet

Det samme som Bakovrsveis her, bortsett fra at jeg synes fiskepudding er bedre enn fiskeboller. Bacon og masse karri er et must!

Skrevet

sssss alva da,en favoritt middag skal ikke være kalorifattig;-) Det er en grunn til at skikkelige kokker bruker ekte rømme,meierismør og litt fløte:-P

Skrevet

Fårikål m/ tilbehør uten tvil. Helstekt and med kumle er også en favoritt, servert med rødvinssaus og dampet brokkoli, løk og paprika.

Skrevet

Ps. Hvalkjøttgryte var noe jeg smakte for første gang i helgen, med fløtegratinerte poteter og salat m/ hvitløksdressing til. En skikkelig smaksopplevelse tilbredt av nabokokka :-)

Skrevet

Spinatlasagne med hvitløksbaguetter! Nå synes jeg alt blir godt med hvitløksbaguetter da, men særlig denne..

Skrevet

Favoritten i hverdagen må være svenske kjøttboller med fløtesaus og potetstappe. Det synes både voksne og barn er godt og det er relativt kjapt og enkelt å lage. (Tar liten tid og kan fikses med "baby" på handen)

Men det finnes jo så utrolig mye snadder når det kommer til middag.

Sosakjøtt, kjøttsuppe, fransk svinekam for ikke å snakke om kylling!!

Kylling er jo utrolig godt bare det har riktig krydder, tilbehør og tilberedelse. Kunne godt levd lenge på det jeg ja :D

Skrevet

Ingen saus, ingen krydder.

Fiskebollane er steikt i smør/margarin (du må etterfylle litt smør under vegs i steikinga ellers får du ikkje den fine steikeskorpa), makaronien er kokt på normalt vis i lettsalta vatn. Deretter blanda :o)

Skrevet

Flesk og duppe! Elsker det :o) Dessverre blir det ikke til at vi lager det så ofte...

Det jeg oftest foreslår når vi skal finne middag, er fiskeboller i hvit saus med revne gulrøtter... Nam! Dessverre er jeg den eneste her i huset som vil ha det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...