Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #1 Skrevet 25. januar 2011 ....kan ikke noe for det, men jeg synes synd på dem. Lurer på om det er selvvalgt eller ikke. Vet jo at folk er forskjellige, men likevel.....
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #2 Skrevet 25. januar 2011 kommer jo an paa om det er selvvalgt eller ikke. de kan jo fortsatt bli mammaen da..
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #3 Skrevet 25. januar 2011 ja ville nok heller sagt 40+ enn 35+
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #4 Skrevet 25. januar 2011 Tenker ikke noe over det. Er ikke alle som vil ha barn og det er en privatsak så jeg tror ikke de trenger at folk syns synd på dem av den grunn. Og 35 er nå ikke så gammelt. Kan fortsatt få barn, og flere barn, om man ønsker det.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #5 Skrevet 25. januar 2011 35 - 40 da....Er jo litt på tampen hvis man vil starte med barn da:-P
Tante Blås Squaw Skrevet 25. januar 2011 #6 Skrevet 25. januar 2011 Hvorfor er det synd på dem? Å få barn er ikke poenget med livet for alle ;o)
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #7 Skrevet 25. januar 2011 Det er da ikke grunn til å synes synd på dem hvis det er selvvalgt. Derimot kan man synes synd på enhver dame som er uønsket barnløs, uansett alder.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #8 Skrevet 25. januar 2011 Feminismens løgner har gjort at stadig flere kvinner syns det er OK å ikke få barn. Men da er det synd på dem uten at de vet om det selv, så da er jeg enig med HI. Jeg fikk mitt første barn da jeg nettopp var fylt 36, og er nok en sånn type som burde ha fått 5 barn fra midten av tjueåra og fram til nå. Ville kost meg med det... Men så er det det at man bør finne den rette mannen også, for å forsørge og holde orden på såpass mange barn. Fram til jeg var 30 syntes jeg alltid synd på somaliske kvinner som gikk med 3-4 småbarn rundt seg. Nå tenker jeg annerledes, at de virkelig har et bra og meningsfylt liv.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #9 Skrevet 25. januar 2011 I min omgangskrets er jeg den eneste som har barn, de andre er selvvalgte barnløse og det er da ikke det minste synd på dem. Bortsett fra at de hele tiden får spørsmål om hvorfor har ikke du barn, er det ikke snart på tide nå, det er da enda ikke for sent osv.. Hun eldste som er rundt 50 sa at det var en befrielse å bli så gammel, for nå forventes det ikke lenger at hun skal reprodusere.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #10 Skrevet 25. januar 2011 Jeg vet at det er flere som velger å ikke få barn. Man kan jo ikke vite sånn innerst inne om det er fordi de ikke vil, eller om det er andre årsaker til det.....Men uavhengig årsak, så synes jeg liksom likevel synd på dem, og kan tenke at det er godt de ikke vet hva de går glipp av. HI
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #11 Skrevet 25. januar 2011 Jeg var ufrivillig barnløs da jeg var 35, men det var ikke det minste synd på meg, vi hadde et flott liv uten barn.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2011 #12 Skrevet 26. januar 2011 Jeg var selvvalgt barnløs til jeg var over 40 og ønsket meg aldri barn, men mannen ville så gjerne. Det er kos å få barn, men det er ikke meningen med livet. Hadde i høyeste grad et godt liv uten. Det mest problematiske var den trykkende stemningen som oppstod når jeg sa jeg ikke ønsket meg barn. Jeg formelig så at sympatien forsvant; for de fleste syntes jo synd på meg som ikke hadde barn; jeg var sikkert ufrivillig barnløs. Men å diskutere frivillig barnløshet på et forum der alle er mødre; gode mødre, gjør at de frivillig barnløses stemme mangler. Sikkert ikke mange av dem på BIM.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2011 #13 Skrevet 26. januar 2011 Det som er så morsomt med slike spørsmål er at HI ikke tar i betraktning at det kanskje ikke er en kjæreste med i bilde?!? Jeg har venninner på den alderen som ikke har barn mye fordi et forhold tok slutt da alle andre begynte å etablere seg for fullt. De har ikke funnet noen ny etterpå som har vært aktuell som far til barna. Jeg har også et par venninner over 35 som har funnet en ny kjæreste, men som allerede har barn og ikke vil ha flere, så...
Tokatter_USA Skrevet 26. januar 2011 #14 Skrevet 26. januar 2011 Jeg var barnløs til jeg var 40, ufrivillig forsåvidt, siden mannen min brukte så lang tid på å bestemme seg for at han ville også ha barn. Det verste ved å være barnløs var at jeg følte at de med barn syntes synd på meg....
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2011 #15 Skrevet 26. januar 2011 Det finnes jo en del kvinner og menn som rett og slett ikke ønsker seg barn da... Det er jo ikke synd på de som har valgt å leve uten barn. Men det er litt synd på de som tror at alle uten barn lever et liv uten mening.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2011 #16 Skrevet 26. januar 2011 Jeg fikk ikke mitt første barn før jeg var 36, men det var selvvalgt... Er 37 nå og gravid med nummr 2.. Jeg var overhodet ikke klar for barn før jeg var 35 faktisk, så meg var det ikke synd på)
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2011 #17 Skrevet 26. januar 2011 Er det innrøykte partydamer med røykestemne, hvitt/svart hår, vulgære klær og sleten solariumshud så tenker jeg at det et like greit.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2011 #18 Skrevet 26. januar 2011 Så bortkastet energi og synes synd på noen du ikke vet om har det vanskelig. Meget spesielt.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2011 #20 Skrevet 26. januar 2011 Jeg må innrømme at jeg synest synd på de selv om det er frivillig. De aner ikke hva de går glipp av -tenker jeg da. Men alle må få leve som de vil. Men tror mange som har valgt å ikke få barn, vil angre når de blir eldre. Jeg sier aldri til folk at jeg synest synd på de da
lindynatt Skrevet 26. januar 2011 #21 Skrevet 26. januar 2011 Jeg er frivillig barnløs, etter å ha vært ufrivillig barnløs. pga helse kan vi ikke få barn, jeg er kronisk syk og har mye smerter men vet du, jeg trives uten barn. Det hadde vært synd i et barn som vi hadde hatt, fordi jeg ikke er i stand til å ta meg av et barn. Jeg liker barn, veldig godt, har alltid passet dem og synes de er herrlige men også veeeldig slitsomme. Livet mitt er lykkeligere uten egne barn men det er kjekt å omgåes venninners barn. Synd i meg fordi jeg ikke har barn, nei, jeg/vi kan reise på ferie når det passer oss, vi kan ta utenlandsopphold når det faller seg slik, vi slipper å stresse med barnehage, skoler, for ltie tid og dårlig samvitighet. Det finnes mer her i livet enn å få barn, den som ikke klarer å innse det, den er det virkelig synd i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå