Gå til innhold

Noen veldig erfarne strikkere her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter med en oppskrift... Kan snakke med noen på PM:)

PLEASE!!! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke så veldig erfaren, men kan kanskje hjelpe.. Hva sliter du med?

Skrevet

Strikker genser i str 62, og har lagt opp 140 masker (etter oppskriften). Men problemet er at mønstret ikke går opp med antall masker!! trenger3 masker mere enn i oppskriften..

http://www.monai.net/blog/?cat=39 (skroll ned til den blå genser, tror det er genser nr 2)

Slik genser strikker jeg, bare i mindre format.

Skrevet

Den var fin da!!

Hmm.. Har jo ikke mønsteret forran meg, så er usikker.. Sikker på at det ikke skal være 143 masker da? Eller at du har telt riktig? (er selv flink til å gjøre sånne feil..)

Skrevet

Det er ikke sikkert det har så mye å si om du har 3 masker fra eller til. Ofte så synes jeg sånne babygensere blir altfor brei i fasongen, så kanskje kutte ned litt på antallet masker for å få det til å gå opp?

Prøv deg litt frem da. Du kan jo rekke opp hvis det blir helt feil.. ;)

Skrevet

Heisann!

Har strikket i mange år, og opplever stadig at det blir litt feil i oppskriftene mht antall masker i fht mønster og størrelser. Jeg tilpasser bare maskeantallet sånn at det stemmer med mønsteret. Det blir finest. Så må du bare huske på det når du kommer til deler av plagget der du må telle masker ved f.eks halsfelling el.l.

Legg opp det angitte antall masker på vrangborden, og før du begynner på mønsteret, feller du eller legger opp de nødvendige maskene jevnt fordelt for å få mønsteret til å stemme.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...