Gå til innhold

hvordan bruker dere avent sin brystpumpe? manuell

Anbefalte innlegg

Skrevet

får ikke ut noen ting jeg. enda det sprenger som bare det:S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En stund siden jeg gjorde det, men jeg måtte ta ut den gummidelen som skulle være inntil brystet.

Fikk ikke ordentlig vakuum med den.

Før jeg begynte med pumpen satte jeg i gang utdrivningen ved å klemme ut melk.

Skrevet

Jeg fullpumpet til andremann og brukte bare den. Synes den er veldig god, og fikk ut mellom 200 og 400 ml på ca 10 minutter. Det er jo veldig individuelt hvor sterk utdrivningsrefleks og sånt man har da, og er litt vanskelig å si nøyaktig hva jeg gjorde. Det viktigste er nok at du er rolig i begynnelsen, at du sitter godt, og ikke stresser. Jeg satt ofte litt foroverlent på sengekanten, alene med døra lukket. Satte pumpa godt inntil brystet, og begynte først å pumpe sakte noen ganger til melka begynte å komme. Da fikk jeg godt med vakuum og så kunne jeg gjøre det raskere. Dersom du ikke får noe ut, eller du ikke får skikkelig vakuum kan du prøve å plassere gummidelen litt annerledes. Hendte jeg måtte flytte på den noen ganger før jeg traff riktig. Dette gjorde jeg også dersom det føltes tomt, da traff jeg nok noen melkekjertler som ikke ble melket første gangen. Ellers kan det være en idé som hun over skriver, å håndmelke litt først slik at melka begynner å renne, og så pumpe. Da finner du en tek på det. Det kan også hjelpe å amme på det ene brystet og pumpe det andre samtidig. Lykke til!

Skrevet

Det er en drittpumpe. Har du prøvd å montere den med våte deler? Du får håndmelke litt heller :)

Skrevet

Jeg klarte bare pumpe om utdrivningsrefleksen var i gang. Er den det på deg når du prøver?

Et godt tips er å amme på ene siden og pumpe på andre samtidig.

Om morgenen er det lettest å pumpe pga større produksjon om natta også sier de...

Skrevet

Fikk ikke ut annet enn noen dråper med den jeg heller.. Bomkjøp. Måtte kjøpe meg en elektrisk og da strømmet det. :)

Skrevet

hadde elektrisk basson pumpe på første og den var så genial. for når jeg pumper med denne setter jeg den på når jeg har spreng. men får liksom ikek utrivnings refleksen igang.. det gjorde jeg på den elektriske.. fader.

HELDIGVIS har jeg ikek betalt for denne pumpa hehe.. så kan alltids kjøpe meg en ny.. men de er jo så satans dyre:S

Skrevet

Du er sikker på at du har satt den lille hvite gummidingsen (stjernelignende) på riktig vei. Det hadde nemlig ikke jeg første gangen, og jeg ble helt desperat... Men når jeg fikk det i orden så funket det helt fint. Er nok helt sikkert ikke den beste pumpa hvis man må fullpumpe, men for meg så funket den bra nok.

Skrevet

joda får vakum. men får liksom ikke ut no.. blir jo fader tullete:P

Skrevet

Signerer Ketchupmamman på denne!

Jeg satt med kjempespreng og pumpet til jeg svimlet og fikk vondt i hodet, men ingenting kom. Tok skiten fra hverandre og monterte på ny, denne gangen med den lille runde hvite plastikkdingsen andre veien, og voila: rene syndefloden ;)

Skrevet

Jeg lurer på det samme. Funket helt fint ved første mann,men ikke denne gangen. Sitter her med brystbetennelse og må håndmelke hver 2. time. Blir snart ko-ko

Den hvite,lille tingen, "taggene" skal peke opp?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...