Gå til innhold

Flytte til Norge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som er gode på Nav regler og lover eller som har vært i samme situasjon?

Jeg flytter til Norge nå med min engelske samboer og barn, vil han ha krav på noe dagpenger i Norge? Han må jo si opp jobben sin for å bli med meg hit og jeg er litt stresset for hvordan dette skal gå hvis han ikke får jobb med en gang

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er fult mulig at han ikke får jobb med en gang. men kan han norsk?

min venninne er med en indisk mann. han har 10 år med bare bra utdannelser fra flere land, india, dubai, skottland++ han får beskjed her i norge at han er utrolig interessant men selv om industrien han jobber med for det meste foregår på engelsk kan de ikke gi han jobb før han kan norsk. så han har tre tilbud om jobb det øyeblikket de mener språket er bra nok, men det kan jo ta litt tid

han holder på å lære nå da og går på kurs.

Skrevet

Har han rett på dagpenger får han fortsatt 8 uker karantene siden han sier opp jobben sin.

Går han Norsk kurs nå?

Skrevet

Nei han kan ikke norsk og jeg vet at vi må være gift for at han skal få norsk kurs.

Det er ikke mange jobber hvor man ikke trenger norsk gitt...og de få som ikke har krav til norsk er det jo sikkert stor rift om så er redd dette kan ta litt tid

HI

Skrevet

Han er EU borger, Så han vil motta dagpenger ihht eøs reglen

Skrevet

Nei han går ikke på Norsk kurs men dette må han jo gjøre, er liksom pengene det står på nå for at han skal få gjort det.

Men har han krav på dagpenger så hjelper jo det mye....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...