Gå til innhold

hvor mye har dere i billån ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

nå er ikke jeg vanligvis den første til å poste slike "hvor mye har dere"-innlegg, men nå lurer jeg rett og slett på hvor mye det er vanlig å ha i billån ?? vi må ha ny bil, og har en hjemlig debatt på hvor mye det er greit å ha i billån - for oss, vel og merke;-D dere som ikke har billån i det hele tatt, kan se bort i fra dette spørsmålet;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jaha, ser at innlegget mitt har biltt postet jevnt de siste minuttene! aner ikke hvorfor!

Skrevet

Hva som er vanlig vet jeg ikke, men vi tok ett billån på nærmere 500 000 kr feb. i fjor..

Betaler 6500 kr ca i mnd, men synes dette er litt vell dyrt. Nå med nr 2 på vei og etterhvert to barn i bhg, så skal vi selge bilen og kjøpe en litt gamlere, men som ligger i den prisklassen der vi betaler rundt 4000 kr. mnd..

Skrevet

vi betaler 4000 i mnd, og skal betale dette i 6 år til. Syns det er mye, jeg, siden bilen bare synker i verdi...

Skrevet

hvor mange år betaler dere over ?

Skrevet

vi har ikke lån på bilen. Den kostet over 200 000, men vi har spart, fått litt inn på den gamle og betalt ned et lån på 50 000 på et halv år. utrolig dyrt med billån! Men må man så må man.

Skrevet

har aldri hatt billån - så jeg burde vel ikke svare. Jeg har brukt sparepenger og har aldri kjøpt dyr bil. Skulle jeg kjøpt ny bil og ikke hatt penger, ville jeg prøvd å se om det gikk an å låne mer på boligen hvis det er et alternativ.

Skrevet

Tror faktisk det er over 8 år, så det er veldig mye!!! Forsvinner ufattelig mye i renter!!! Skal aldri mer jøpe ny bil, ihvertfall ikke før barna begynner å bli en god del eldre og vi ikke er nyetablerte lengre...

Skrevet

Det frister å låne mer på boligen, for den har vi bare rett over en million på. Men samtidig, da blir vi betalende på bilen i 25 år!

Det er drittdyrt med ny bil, helt sykt hvor guffent det føles å betale på bil hver måned. Bilen er nødvendig, og vi bruker den jo hver dag, men....det føles surt allikevel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...