Gå til innhold

Når jeg var yngre.. (Barnevern)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg var yngre, var jeg under omsorgen til barnevernet.. Altså, jeg budde hjemme med foreldra mine.. men var uansett under barnevernet.

Men, det var sånn at når vi skulle på møter fikk jeg aldri bli med, foreldra mine gikk alene - uansett JEG egentlig skulle være med.. Var meg det gjalt..

Levde i et hjem der det var mye dritt, visste aldri hva jeg møtte til når jeg gikk ut av rommet mitt.. Opplevde omsorgssvikt og vold.

Jeg ble med på bare 2 møter med barnevernet gjennom 10 år, og det var møte hver 3.mnd i alle disse årene. Etter dette var jeg alltid "syk" eller ville ikke i møtene.. ifølge foreldrene mine.. og brevet jeg fikk av barnevernet.

Barnevernet visste det var noe tull hjemme, men foreldrene mine sa det gikk så bra nå.. Etter mnd når "alt" gikk så fint, orket jeg ikke mer.. Barnevernet hadde avsluttet saken.. Jeg tok meg fri fra skula i 7.klasse og prata med barnevernet, men ble ikke akkuratt trodd på..

Foreldra mine sa atter engang det var såå greit her hjemme.. Barnevernet kom på besøk - alt såg ut til å være i den skjønneste orden..

Joda, da måtte det jo være noe feil med meg da? Før jeg opplevde å ikke bli trudd på, ikke kunne ha med venner hjem eller være ute med venner i helgene, oppleve vold - ekstremt i helgene og ferier, og omsorgssvikt.

Men ingen trudde på meg? Før foreldrene mine var så snille mennesker som aldri gjorde noe galt, og samtidig tok ikke barnevernet saken opp igjen når jeg tok det opp med de, med bevis - vold ++ ..

Helsesøstra sendte flere bekymringsmeldinger etter møter med meg.. Skulle ikke tro barnevernet hadde fått de...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan selvfølgelig være at barnevernet ikke har gjort jobben sin, men.... de må faktisk bevise at noe er galt for de kan ta barn fra foreldrene, så hvis foreldrene dine var noen luringer er det nesten umulig for barnevernet å få grepet inn!

Skrevet

Men du skrev du hadde opptak av volden. I Alvdal-saken brukes fotografier som bevis, og den såkalte "Alvdal-moren" har ikke innrømmet noen skyld. Det gjør hun sikkert ikke senere heller. Til og med stilt overfor opptak av telefonsamtale sier hun bare at det "kan ha vært mens hun var full".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...