Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #1 Skrevet 25. januar 2011 Jeg jobber turnus og i vakskifte for ei ukes tid siden, ble sdet snakk om hvem som skulle jobbe natt dagen etter, det var jeg som var satt opp. Jeg hadde jobba veldig mye den siste tida og spurte hun som kom på vakt om hun ville ha vakta mi dagen etter i tilfelle jeg hadde lyst å ha en fridag. Hun sa ja til det, og jeg sa jeg skulle ringe henne dagen etter hvis det ble aktuelt. Når jeg kom hjem etter kveldsvakt var junior full av feber og sov veldig dårlig og fikk falsk krupp i løpet av natta. Tidlig dagen etter ringte jeg å sa jeg ikke kom på jobb for junior var syk. dagblig leder sa "Vel du har jo så mange vakter denne mnd likvel så bli hjemme å ta vare på barnet ditt du". Nå skal jeg skrive timelista mi og lurer på om jeg skal skrive timer denne dagen og legge med egenmeldig pga sykt barn, eller blir det helt feil siden jeg ymtet litt frampå at jeg muligens villa ha fri denne dagen? Hva ville dere gjort?
Gjest Skrevet 25. januar 2011 #2 Skrevet 25. januar 2011 Du sa du eventuelt skulle ringe og gi bort vakten og det gjorde du altså ikke? Du skriver i såfall egenmelding. Hva daglig leder mente med det litt merkelige hun sa er ikke godt å vite (skulle du ikke være hjemme, liksom, hvis du hadde hatt få vakter? Er barnet sykt, så er det sykt, uansett om du har mange eller få vakter). Hilsen "arbeidsgiveren"
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #3 Skrevet 25. januar 2011 Nei, jeg ringte ikke å ga bort vakten. Slik jeg tolket det på daglig ledre var det faktisk at jeg ikke skulle skrive noe egenmelding, da jeg regner med hun andre sa at muligens hun skulle ha vakta mi hvis jeg ville ha fri. Følte nesten at han ikke helt trodde på meg når jeg sa ungen var syk:( Jeg har spurt et par andre på jobb, og de mener også¨at jeg burde skrive egenmelding på den dagen. Ville bare høre hva dere "utenforstående" hadde gjort i samme situasjon:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå