Gå til innhold

Vist en barnehage ansatt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppholder seg i en leilighet og personen hun er på besøk hos er narkoman og har narkotika på seg. (Noe hun vett om).

Hadde barnehage ansatte mistet jobben i barnehagen vist politiet hadde kommer å funnet stoffet? Selv om barnehage ansatte ikke brukte stoff selv?

P.s det er ei jeg kjenner det er snakk om.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det heter: HVIS en barnehage.......

Det heter: ...i barnehagen HVIS polititet.....

Som svar på spørsmålet ditt: Nei, jeg tror ikke det. Tror ikke vedkommende mister jobben.

Dette handler om deg, ikke sant? Tror du kan ta det med ro.

Skrevet

nei det handler ikke om meg, men ei venninne

hi

Skrevet

Venninna di mister ikke jobben.

Skrevet

Om hun mister jobben av å besøke en narkoman så er det bare å saksøke arbeidsgiveren.

Uten å vite det 100% sikkert så tror jeg ikke en gang arbeidsgiver hadde fått vite det om hun hadde blitt tatt for å ta eller oppbevare narkotiska selv, så lenge det er snakk om en brukerdose selvsagt.

Skrevet

Nei, hun mister ikke jobben. Det kreves politiattest ved nyansettelse når man skal jobbe med barn, men denne attesten viser bare om man er straffedømt for overgrep mot barn. Dvs at man i prinsippet kan ha både drap og narkodommer på seg uten at det slår ut..

Skrevet

Hun mister ikke jobben, spesielt ikke hvis hun besøker den som har narkotika på formiddagen. Men hvis hun er der en gang det er full fest i leiligheten og det er narkolangere og brukere, risikerer hun at politet har en razzia og at hun må oppgi navnet sitt. Hun kan dermed risikere at politiet sender en bekymringsmelding til Barnevernet, men hvis hun ikke har barn er det jo null sjanse for det.

Skrevet

Man mister ikke jobben, men politiet kan velge å ripe vandelen din pga opphold i samme hus som noen som bruker ulovlige stoffer, fordi du burde ha visst det og fordi du skulle meldt fra.

Og til vandelsattest: Det er arbeidsgiver som bestemmer hvor omfattende vandelsattesten skal være.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...