Gå til innhold

UVEL!!


Kælke

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg hører nok med i denne klubben, termin med mitt første barn sånn ca 18. sept. I forrige uke var jeg så glad og fornøyd over at ingen kvalme hadde meldt seg-BURN! Kom som kasta over meg og nå er jeg ikke bare kvalm men uvel hele tida! Brekker meg og brekker meg, men spyr ikke (det er jo nesten værre): Værst om morgenen, fordi magen er tom går jeg ut fra...men hva skal man gjøre da? Stå opp midt på natta å tvinge ned noe mat?? Noen som kjenner seg igjen? Kjeeempegøy å komme to timer for sent på jobb hver dag fordi man ikke turte forlate doskåla :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hehe stakkars deg... har hørt noe om at det er mange som har hjelp av Mariekjeks og litt vann på sengekanten før de står opp.... God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huffda :s

 

Jeg er også kvalm, stort sett døgnet rundt, men ikke så ille som deg. har kastet opp et par ganger og hender seg at jeg brekker meg. Finner at at å spise litt gjør susen. Jeg trenger ikke spise før jeg står opp av senga, men vet det er mange med morgenkvalme som spiser kjeks før de står opp. kvalmen min er verst på ettermiddagen og kvelden og da gomler jeg riskjeks..... det funker for meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, jeg kjenner meg så godt igjen i det du skriver.

Var SÅ glad for at jeg ikke var kvalm, enda min mor og søster spøy hver dag i hele graviditeten.

Jeg kaster heller ikke opp, men føler meg som et vrak, går rundt og er sykt kvalm og uvel hele tida, brekker meg og går med en påklistra grimase som ser ut som at jeg lukta på noe vondt.

 

Jeg har det verst på ettermiddag og kveld, berger som regel om morgenen hvis jeg spiser noe med en gang. For meg fungerer brødskive (Landemannen, Steinbakt. Kjøpes hos coop) med MILLS ovnsbakt leverpostei... Jeg har med meg 5-6 tynne slike brødskiver på jobb hver dag, og spiser gjerne ei i hver friminutt (jobber som lærer) for å holde formen i gang og kvalmen borte. Jeg tror det er veldig individuellt hva som fungerer, så du må nesten bare finne din "ting." Jeg prøvde Mariekjeks og vann hver morgen, men opplevde ingen spes god virkning. For meg fungerer det å drikke Biola eller Cola (ingen mellomting akkurat...) hver morgen. Det hjelper å ha noe i magen, og det må man ha tvert man står opp!!

 

Et godt råd: IKKE vær sulten, IKKE vær stappmett.

 

Ønsker deg masse lykke til!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uvel og kvalm hele tiden!Banan og brødskive hjelper meg på morgen i ca 30 min sånn at jeg får ordnet nistemat til mann og barn,men da er det stopp!Kaster ikke opp,men blir skikkelig dårlig bare jeg rører på meg :(

Hadde ikke noe kvalme i første svangerskap så jeg får vel alt nå ;(

Lykke til med kvalmen.....har hørt at den går over,men blir det for ille kan man jo sykemelde seg til det har roa seg?!

Jeg skal ha eksamen i begynnelsen av februar og det spørs om det bli aktuelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uvel og kvalm hele tiden!Banan og brødskive hjelper meg på morgen i ca 30 min sånn at jeg får ordnet nistemat til mann og barn,men da er det stopp!Kaster ikke opp,men blir skikkelig dårlig bare jeg rører på meg :(

Hadde ikke noe kvalme i første svangerskap så jeg får vel alt nå ;(

Lykke til med kvalmen.....har hørt at den går over,men blir det for ille kan man jo sykemelde seg til det har roa seg?!

Jeg skal ha eksamen i begynnelsen av februar og det spørs om det bli aktuelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også veldig uvel! Kvalm og kaster opp hver eneste morgen, og noen ganger på ettermiddag/ Kveld. Har fått 20% sykemelding, slik at jeg kan komme litt senere på jobb om dagen. Kan ikke steke noe mat i huset, takler ikke lukten! Og klarer nesten bare å spise brødskiver! Håper virkelig kvalmen gir seg etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte og snakket med kiropraktoren min (han driver med kostveiledning også) og han anbefalte meg å prøve vit B6 og jeg tror jammen det har noe for seg! Har orket mye mer i dag en i overigår! Fortsatt litt uggen ,men jeg ville prøve alt før reisesyke tabletter!

Så kanskje det hjelper for flere en bare meg?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt kvalme og hodepine i 3 uker nå. er selv bare 18, så går skole men er så å si sengeliggende hele dagen fordi jeg er så dårlig. vil ikke si at man får no særlig med hjelp fra leger eller rådgiver ved skolen for at jeg skal klare å fulføre skoleåret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også sånn at jeg bare brekker meg.. Jeg har termin 20 september og er usikker på om kvalmen kommer senere? Er ca 7 uker på vei. Jeg brekker meg mye men jeg var forberedt på mye mer siden både mamma og søster har kastet opp i alle svangerskapene. Skulle dette ha startet allerede? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også bare kvalm og hadde brekkninger til jeg nå kom til uke 8. da begynte jeg å kaste opp om morgenen. men selv om din mor og søster kastet opp er det jo ikke sikkert du gjør det. alle har forskjellig svangerskap:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ekstremt kvalm fra starten av uke 6. Er nå i uke 10, og det værste har gitt seg nå. Jeg prøvde å ikke være sulten,for da ble kvalmen alltid verre. Spiste knekkebrød og frukt. Jeg begynte etterhvert å kaste opp flere ganger om dagen, og fikk ikke i meg hverken vått eller tørt. Endte opp på sykehus i 5 dager, men har nok bare vært veldig uheldig. Min mor var aldri kvalm i sine svangerskap, er nok veldig individuelt. Jeg fikk Postafen (reisesyketabletter) på sykehuset, men har sluttet på det nå.Håper det gir seg helt snart!!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...