Gå til innhold

Andre "voksne" damer som sliter med uren hud?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er selv 33 år og har alltid vært misfornøyd med huden min. Har bedret seg mye de siste årene, særlig etter at jeg begynte å drikke mye vann hver eneste dag. Har god tro på det. Har også begynt å bruke ID-pudder, og syns det har gjort sitt. Likevel blir det jo aldri helt bra. Akkurat nå har jeg en dårlig periode, med mye urenheter. Huden min er mer sensitiv enn fet, så prøver å være forsiktig med hvilke produkter jeg bruker og hva jeg spiser (tåler ikke matvarer med mye syre for eks sitrus og jordbær). Har brukt Vishy sin Normaderm dagkrem siste året, og har vært fornøyd med den så langt.

Andre som sliter med det samme, eller enda bedre, har slitt med det samme og funnet en "mirakelkur"? ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vichy er skikkelig dritt...

Prøv Babor eller MD Formulations for sensitiv og uren hud.

Skrevet

MD har jeg pøvd, det funket ikke på min hud - ble mye verre! Vet det skal bli litt verre før det blir bedre pga syrene i, men funket ikke på meg i det hele tatt.

Skrevet

Jeg er også 33 og har prøvd ALT!! Men har endelig fin hud. Min redning ble skinoren (resept) morgen og kveld. Den tørker ikke ut. Det føles som å smøre på en litt rik krem.

Og den aller beste rensen er Dermatologica special cleaner-gel.

Begynte med skinoren i juni og endelig kan jeg sette opp håret, smile og se folk inn i øynene med selvtillit. Selv i daglys.

Det mest bortkastede jeg har gjort er fruktsyrebehandlinger. Tatt det 3 ganger og 15000 ut vinduet. MØKK!

Skrevet

Ja, har også prøvd sånn fruktsyrebehandling (var vel MD, i salong og med MD produkter hjemme - vondt verre!). har også prøvd en slags peeling hos naturhudpleier. Christine Schrammeck eller noe i den dur het den. Verste jeg noensinne har vært med på. Ansiktet mitt sved og brant i nesten en uke, og jeg flasset som en gal. Ikke ble huden bedre heller. Fullstendig bortkastet tid og penger.

Skinoren hørtes kjent ut...hmmmm...husker jeg fikk noe på resept hos en hudlege en gang for mange år siden, men det tørket bare ut huden min, som igjen gjorde den verre. Husker ikke om det er der jeg har Skinoren-navnet fra da.

Er det en blank greie man smører på? Ikke fra en tube, men en sånn topp med masse små hull? (gud jeg er dårlig til å forklare, he he)

Skrevet

Meg over. Du tenker nok på Delacin. Flytende antibiotica med sånn deoderantpute til å gni noe spritstinkende greie utover. Jeg har prøvd den og. Ikke effekt.

Legen min anbefalte aberele også. Den flasser man veldig av og blir fin etterpå av. Men ingen vidunderkur det heller på meg.

Du blander ikke skinoren med basiron da? Det er veldig uttlrkende.

Jeg har selv litt hus som føles et nummer for liten etter rens. Men når jeg smører skinoren på så føler jeg ikke at jeg trenger mer. Kremen er hvit og litt salveaktig. Tuben er hvit med oransj og blått på. Det kan prikke bittelitt det 2-3 første dagene.

Men det er jo ikke sikkert at det som fungerer på meg hjelper deg. Mennom du ikke har prøvd, så er det verd et forsøk :-)

Skrevet

Oi, her slo blackberry ordboka seg inn. Haha! Hus er da hud. Tyd deg fram du :-)

Skrevet

Så vidt jeg vet inneholder ID som så mange av de andre mineralsminkene bismuth oxychloride, et billig fyllstoff som kan gi deg uren hud om du reagerer på det.. Fordi partiklene i mineralsminke er så små trenger de ned i porene og kan tette igjen. Det er verdt å tenke på om du sliter med uren hud. Og folk kan si aldri så mye at det er helt naturlig og derfor ufarlig, hvis du tenker deg om er det mye som er helt naturlig og likevel skadelig.. Les: fluesopp...

Skrevet

NN 16:52 her, jeg glemte en ting;-) bruker du p-piller? Jeg har blitt helt fin etter jeg sluttet med hormonbasert prevansjon!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...