Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #1 Skrevet 25. januar 2011 Hvilken alder mener akkuratt du man burde begynne å tenke på barn? Altså, jenter under 18, er det endel av som får unger idag, Hva synes DU om det?
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #2 Skrevet 25. januar 2011 Det er veldig individuelt når hver enkelt er klar for barn, det kommer an på så mangt som blant annet livssituasjon. Personlig mener jeg at det er en grunn for at kvinner er mest fruktbare i 20-årene og at det fra naturens side derfor er da det er "best" å bli mor, men som sagt det kommer an på modenhet og livssituasjon. En 22-åring kan være en like god førstegangsmor som en 36-åring og omvendt Når det er sagt så synes jeg nok at jenter under 18 er for unge. Noen blir gravide så tidlig, både planlagt og uplanlagt, og de fleste vokser heldigvis med oppgaven og blir gode mødre. Likevel er det etter min mening litt for ungt. Kan legge til at jeg selv var 22 år da jeg fikk mitt første barn, noe mange mener er veldig tidlig. For meg og min mann (ja, vi er gift) var det et godt tidspunkt å bli foreldre på. Det er ikke dermed sagt at alle jenter på 22 år er klare og modne nok for den oppgaven
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #3 Skrevet 25. januar 2011 syns ikke det er noe problem, gikk da selv gravid som 18 åring, fødte ca 3 uker etter jeg fylte 19, i dag har jeg 3 friske barn som har det godt og venter nr.4.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #4 Skrevet 25. januar 2011 Jeg synes tenåringer skal være tenåringer.... Over 20 og oppover er ok;-) Fikk som 26-åring, og for meg var det perfekt. Var over festetiden, og følte meg klar da.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #5 Skrevet 25. januar 2011 ok Takk før svar, alle sammen :-D Jeg er litt usikker selv over hva jeg synes Hehe.. HI.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #6 Skrevet 25. januar 2011 er du 18 år da HI? Er selv 22, og kunne godt ha ventet litt lengre med å få barn ( men jeg elsker såklart min 2 åring over alt på denne jord) Under 18 synes jeg er altfor tidlig, har sett noen skrekkelige eksempler på det som har gått galt.. Vil si det kommer an på livssituasjonen. Er man glad i fest, sosialt liv og venner og folk rundt seg hele tiden bør man sterkt vente med barn. Er man klar til å gi opp all frihet er det jo bare å kjøre på..
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #7 Skrevet 25. januar 2011 Det varierer veldig fra person til person. Mange er ikke klar for barn tidlig, og har heller ikke lyst til å gi fra seg den friheten man har som barnløs. Reiser, studier, festing osv. er for mange viktig. Mannen min og jeg snakket mye om barn da vi var rundt 18, og så på fordeler og ulemper, satte opp budsjett og tenkte oss grundig om. Da jeg var 19 begynte vi å prøve. Vi ble foreldre da jeg var 20 og han var 22. Det har gått utrolig bra - og vi trives godt som foreldre. Vi kombinerer foreldrerollen med studier, og det går veldig bra (også økonomisk). Nå skal vi snart begynne å prøve på nr. 2. Vi reiser en del sammen med barnet vårt, både utenlands og innenlands, og hver søndag drar vi på "søndagstur" og storkoser oss. Det å bli foreldre var ikke like tøfft som vi så for oss, ble gledelig overrasket Forholdet er også like solid som det alltid har vært.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #8 Skrevet 25. januar 2011 Jeg ble gravid som 17 åring og fant ikke ut av graviditeten før jeg var over 3 mnd på vei. Fikk avslag på søknad om senabort i Norge. Jeg ville egentlig ikke ha abort men foreldra mine lova meg at de skulle slå av meg mer en hånda om jeg valgte å beholde ( kommer fra en familie der alt er fint og flott på utsiden.) De tok meg med til England da jeg var 5 mnd på vei og det avbrøt legene svangerskapet og jeg fødte en nydelig jente som jeg fikk se på i noen minutter før hun ble lagt i en boks og sendt med merket "organisk materiale" Jeg har ikke bare sliti LITT med denne hendelsen. Mye i livet mitt kunne vært annerledes om jeg fikk beholde lille. Abort når man er ung er ikke alltid det riktige svaret heller.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #9 Skrevet 25. januar 2011 1718. Stakkars deg ! Det må ha vært grusomt Hvordan er forholdet mellom deg og dine foreldre i dag ? Huff...
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #10 Skrevet 25. januar 2011 Er jo ikke så mange under 18 år som få barn. I 2009 var det 273 jenter under 18 år som fikk barn. Antall 18- og 19-åringer som fikk barn samme året var 1234 stk. Jeg synes at en utvidet ordning med gratis pervensjon er bra, og at det skal inkludere sprialer, ikke bare p-piller og kondomer. Da slipper mange av de uønskede graviditetene og abortene. Folk er forskjellige, en del er faktisk klare til å bli foreldre når de er 17. En del tvinger seg til å bli klare fordi de har blitt uplanlagt gravide. Jeg synes ikke det er noen fasit på når det passer å begynne å tenke på unger og når man planlegger å få unger. Utviklingen de siste 40 åra er jo at antall barn født av barn går nedover, med 2004 som året med lavest antall fødsler på rundt 200. Men virker som tallet stabiliserer seg et sted mellom 250-300. Personlig antar jeg at de fleste av disse er uplanlagte barn, men har ingen data på det.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #11 Skrevet 25. januar 2011 Jeg synes man kan stå over å prøve å få barn om man ikke en gang har vgs i boks, men for noen så er det jo et sånt liv de vil da. 22 år er ikke spesielt ungt å få barn. Rent biologisk er det så og si perfekt, og man får ganske god tid til å gjøre både det ene og det andre, pluss ganske mange gode fruktbare år etter barnet i tilfelle man vil ha fler..
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #12 Skrevet 25. januar 2011 Vi har et forhold som er svært overfladisk. Jeg er ikke som søskene mine. Har en vgs utdanning og trives veldig med det. Resten av gjengen har universitetsutdanninger, stort hus, to biler og perlerad. Jeg er fortsatt det sorte fåret i familien. Har ikke annen kontakt med de en at jeg møter opp i bursdager. Det tragiske er at jeg og samboer sliter med å bli gravide nå.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #13 Skrevet 25. januar 2011 17:48, nå kom tårene her. Håper innderlig du blir gravid snart.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #14 Skrevet 25. januar 2011 Har ikke ord. Vil bare gi deg en stor klem og sender deg masse babystøv. Håper du blir gravid snart. Hilsen meg over her..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå