Gå til innhold

kjære kjære navdamer.

Anbefalte innlegg

Skrevet

har sett at dere har fått mange spørsmål her inne håper det går bra med et til. her er saken

jeg har vært sykmeldt fra september 2010, jeg er fast ansatt i en 50% stilling men har hele tiden jobbet tilsammens 100%, etter arbeidsgiver perioden har jeg fått lønn fra jobben som tilsvarer de 50% jeg er fast ansatt (de får tilbake disse pengene fra nav). men har jeg ikke krav på å få utbetalt det samme som jeg har arbeidet de siste 3 måndene før jeg ble sykmeldt?

nav gir forskjellige bedskjeder hver gang jeg ringer dem om hvordan pappirer de trenger på dette , noen som vet hva som er riktig?

håper noen kan hjelpe e fortvilt sykmeldt her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når man har variabel inntekt skal det gjennomsnittsberegnes hvor mye du har jobbet utenom din faste stilling, og dette skal utbetales fra nav.. Så ja, du skal egentlig ha utbetalt mer fra nav, så her er noe galt. Sjekk med nav - har de mottatt dokumentasjon på din arbeidsinntekt (også det som er utenfor din faste stilling) fra arbeidsgiver? Hva er begrunnelsen deres for at du ikke får mer sykepenger? Nå har det jo gått flere måneder så du burde absolutt klage, men er ikke sikkert du får tilbakebetalt for alle mnd som har gått siden september.. Hvorfor har du ikke gjort noe med dette tidligere???

Skrevet

hei takk for svar.

Jeg har ringt de flere ganger men hver gang har det virket som det har ordnet seg. Når jeg ringte i dag fikk jeg bedskjed om at de hadde sendt avslag på mail til meg for en stund siden , har de lov til det? jeg har ikke motatt noen mail.

Og grunnen til avslaget var at jeg ikke hadde jobbet lenge nokk i 100% stilling, jeg startet om vikar der i februar i fjor og jobbet i tillegg til studier ca 2-3 dager i uken, etter jeg tok eksamen i mai har jeg jobbet 100% borsett fra 4 dager i august da jeg hadde ferie. Hva skal de beregne sykepngene ut ifra?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...