Gå til innhold

Erfaring med Bugaboo Cameleon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vil fortelle o sin erfaring med denne vogna? Og hva gjorde dere når nr 2 kom til verden?

Vurderer å kjøpe den til nestemann, men da må det også være praktisk mulig at storebror ikke er for liten til å stå på søskenbrett når han er 1,5 år. Han er nå 1 år og går fint osv. Han er lang og begynner å bli lei av å sitte i vogn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Elsker min og kan absolutt anbefale den.

KJøpte søskenbrett fra BabyCare da tredjemann kom og storesøkenen som da var 4 år og 20 mnd sto begge veldig bra på det. Til og med samtidig.....

Skrevet

Altså at den ene var 4 den andre var 20 mnd? :) Holder på å spare til denne vogna, litt dyr men tror det skal være verdt det!

Trenger en lett vogn, denne skiller seg ut fra de andre med en vekt på 9 kg.

HI

Skrevet

Vær obs på behovene dine, hvor du bor hen, hva slags terreng du kommer til å gå tur i etc. Bugaboo er en by/kjøpesentervogn. Passer ikke til lange rusleturer, ikke i snø (selv med vinterhjul) og skosturer kan du bare glemme. og heller ikke i bysentrum syns jeg da de små hjulene henger seg opp i alt fra trikkeskinner til brostein. Sporstdelen er liten, barnet vokser ut når de er ca 2 år gamle.

Men den er lett, tar liten plass, snurrer rundt som bare det, er kul å se på , bra bruktvognpris og har en stor bag.

Sikkert mye diskusjoner angående denne på vognforum.

Jeg har hatt den (og mange andre) og vil ikke anbefale den videre.

Skrevet

Jeg elsker vår, men er enig at man bør se an behovene. Bor du landlig til, og kommer til å trille mye i skog og på grus, så ville jeg kanskje valgt en annen ...

MEN -buggisen går strålende på de fleste terreng med vinterhjul, vi har aldri opplevd problemer, selv med all den snøen vi har nå. Triller også skogsturer med den. Og lange turer passer den absolutt til, fantastisk trillekomfort.

Gutten vår er 3 år, og han passer fortsatt veldig godt i sportsdelen.

Skrevet

jeg eeeelsker buggisen... og ikke hatt noe problem i vinter... og vi går mye overalt.og bor ikke i en storby..

min sønn blir snart 3 og han har good plass oppi.. har til og med saueskinnpose oppi med han oppi;)

anbefalles

Skrevet

Jeg kan også anbefalle B.C :)

Dessuten, dersom du må trille på grus e.l, er det bare å snu håndtaket, slik at de store hjulene kommer først; da er det lekende lett å trille på nesten hvilket underlag som helst.

Skrevet

Kul å se på, fæl å trille alle steder utenom kjøpesentre. Er det bilspor i asfalten, så drar vogna til siden. Det går an å trille på grusveier, men det er kjempehumpete.

Skjønner ikke at folk ikke vil ha en vogn med litt fjæring til babyen, en som kan bysse litt. Og med lufthjul.

Skrevet

Jeg bor i by og kommer ikke til å bruke den verken på skogsvei, grus eller noe særlig til snø. Vil jo kjøpe vinterhjul til vinteren - men her jeg bor er det sjeldent det kommer snø.

Har allerede en Bugaboo Bee som jeg er superfornøyd med, denne er nok ganske lik BC bare det er kun sportsvogn. Vet den er forferdelig på grus, men det har jeg vært borti kun 1 gang.

Kan trille Bee'en med pekefingeren - så den er utrolig mye lettere ifht store vogner som man må bruke en del krefter på å svinge med osv. Har erfaring med en Brio vogn uten lufthjul som var grusom. I tillegg så syns jeg vekta er perfekt, noe jeg er obs på for å kunne løfte den inn og ut av bil, opp trapper osv.

Hmmm, når jeg ser hva dere skriver så heller jeg fortsatt mot å gå for denne! Har ingen behov for grusvei og lange skogsturer. Svingbare hjul kan være en utfordring på ulendt terreng, men en kan faktisk låse disse hjulene slik at de ikke dreier hit og dit hvis en skulle trenge det.

Takk for alle svar! Bare kom med flere erfaringer! :)

HI

Skrevet

Jeg har hatt både Bee og Buggis. Syns Bee var en mer solid vogn og bedre å trille en buggisen. Å det å trille med vinterhjul er forsåvidt greit. Hvis du vil ha senebetennelse i hendene... på grunn av håndtaket form så er den vondt å håndtere uten svinghjul. Syns også den virker lite robust og det absolutt værste jeg opplevde med den var at jeg trillet vanlit bortover også var det en liten nivåforskjell jeg ikke så, en liten terskel liksom og vogna bare bråstoppet og stupte fremover. Etter det ble jeg skikkelig skremt for det kune gått virkelig galt hadde ikke barnet vært bra nok festet eller jeg holdt godt nok på håndtaket. De burde absolut gjøre noe med de frionthjulene. Og en treåring oppi, det skjønner ikke jeg. Jeg solgte vogna rett før sønnen min var 2 år, da syns jeg den var knapp. Har du en bee ville jeg heller kjøpt sånn babybag til den og en helt annen hovedvogn.

Skrevet

Jeg bor i Bergen sentrum (masse brostein), avskyr kjøpesentre og reiser med jevne mellomrom til mine foreldre som bor ute i skogen med grusvei og metervis med snø om vinteren.

Vi har Chameleon og er kjempefornøyde med den. Vi har bare et barn så søskenbrett er ikke noe vi har prøvd/vurdert. Vi valgte vognen først og fremst av plass hensyn, det en av få som passet i bilen vår samt i inngangspartiet til tomannsboligen. Dessuten reiser vi en del med fly og reisevesken var veldig praktisk det første året (frem til vi fikk trille).

Vi har vinterhjulene, det er helt avgjørende på grus og snø.

Gutten er snart 2 år og både han og vi som triller foretrekker klart Chameleon fremfor City Joggeren (Mini), han sitter rettere og ser bedre rundt seg.

Skrevet

Jeg hadde litt vogndilla og måtte bare prøve Bugaboo Cam med sistemann ( i tillegg til et par andre vogner...ehh). Endte opp med å bruke den som "reisetralle", dvs den lå bak i bilen fordi den tok lite plass og var lett å få opp og ned og egnet seg nesten kun til trilleturer når jeg skulle på shopping på storsenteret... Men kjøpte den til en god pris og fikk solgt den fort til nesten samme pris så alt i alt er jeg fornøyd med det, men ville ikke hatt dette som eneste vogn.

Skrevet

Tenk for all del over hva behovet i forhold til barna er. Jeg jobber med småbarn, og jeg kjenner ingen 1,5 åringer som hadde klart seg en hel dag ute på farten på et søskenbrett. 1.5 åringer har også en tendens til å ikke gjøre det du vil at de skal gjøre hele tiden. Så når du mener at 1.5 åringen skal stå på søskenbrettet og han heller vil løpe i motsatt rettning, så kommer du til å savne en vogn å ha ham i. Det samme når han skal sove, for det har de færreste sluttet med i den alderen. Bussen kan også bli en utfordring osv.

Jeg får to år og fire mnd i mellom mine, og erfaringen min tilsier at vi også trenger søskenvogn om vi vil ha muligheten til å ha med begge to sammen med én av oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...