Gå til innhold

En venninne av meg kjøper altfor store klær

Anbefalte innlegg

Skrevet

til meg! Feira bursdag i helga, åpna gave fra henne ( singlett fra cubus) og den var i str xl.. Julegaven i forfjor, nattbukse med trøye i strl XL. Jeg veier 60 kilo og er 160 cm.. Hva er greia med det!? Lurer på om jeg ser veldig stor ut.. Hun hadde klippet av merkelappen så fikk ikke byttet den i en mindre str heller. Det var en fin singlett, ikke det :) Og jeg tok imot og takket for den. Hun er en del større enn meg, bruker kanskje 44 i klær. Vet ikke om det har noe å si...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke si "Tusen takk for gaven, jeg liker den kjempegodt, men er det mulig å bytte den, for den er nok litt for stor?".

Selv om hun har klippet av lappen, så vet hun jo da til neste gang at det er feil størrelse.

Skrevet

Hmm, det virker jo litt spesielt.. Ikke godt å si hvorfor hun gjør det, men du kunne jo sagt noe sånt som: "å, den var fin, men dessverre feil størrelse, tror du det er mulig å bytte den?". Da får du sagt ifra på en ok måte at klærne er for store :)

Skrevet

Dette kan du bare gi fint beskjed om. F.eks: tusen takk for den fine singleten jeg fikk, jeg har ville brukt den så mange ganger...men den er desverre litt for stor. Jeg bruker str M eller L (alt etter hva du bruker) så det var så dumt siden den var så din.

Skrevet

Mest sannsynlig er det noe hun har fått eller kjøpt til seg selv, som ikke passer.

Skrevet

så det er ikke frekt å si fra? Foretrekker egentlig at de spør hvilken str jeg bruker før de kjøper klær.. Jeg tør ikke kjøpe klær til venner fordi jeg ikke vil tippe på hvilken str de bruker. Takket nå bare for gaven og tenker å bruke den om natten. Men ja, får vel kanskje si fra.. i singletter/gensere bruker jeg mellom S og M..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...