Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #1 Skrevet 25. januar 2011 Kjæresten min og jeg planlegger å få barn, men ikke før om et par år, når vi begge er ferdig utdannet. Nylig snakket vi om hvilke navn vi liker, og han sa at han synes guttenavnet Varg er velfdig fint, og kunne tenke seg å kalle en sønn det. Jeg synes også navnet er fint, men det føles ikke umiddelbart rett å bruke det på en liten baby. Men på en annen side så er kjæresten min ikke norsk, og jeg synes navnene fra hans hjemland for det meste erveldig lite pene. Varg ville helt klart vært bedre enn mange av dem! Hva synes dere om navnet?
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #3 Skrevet 25. januar 2011 Tenker automatisk på Varg Veum, jeg Men navnet er kult og fint og ikke så mye brukt, så hvis dere liker det så gå for det
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #4 Skrevet 25. januar 2011 Tenker automatisk på satanistmorderen Varg Vikernes, dessverre.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #5 Skrevet 25. januar 2011 Haha! Jeg tror faktisk han hørte om navnet nettopp fra Varg Veum - han så mye på de filmene da han lærte seg norsk. Han visste ikke at det betydde noe spesielt, men ble veldig begeistret da jeg fortalte ham at det betyr ulv, for han liker navn med betydning. Selv synes jeg navnet er flott, men har vel liksom følt at det er litt "brutalt" på en baby. Men jeg har jo enda litt tid til å tenke over det og venne meg til det. Takk for svar HI
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #6 Skrevet 25. januar 2011 Han heter jo ikke det, da. Tror han heter Christian, eller noe slikt. Syntes vel bare at Varg hørtes tøffere ut - og det gjør det jo, strengt tatt.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #7 Skrevet 25. januar 2011 Varg er et sterkt og flott navn. Og små gutter blir jo store. Bedre med et navn man kan vokse inn i enn sukkersøte navn som bare passer på babyer.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #8 Skrevet 25. januar 2011 Man er baby bare ett år av sitt liv, så å velge navn som kun passer på babyer vil nok etter kort til føles upassende det også ;-) Deres evt sønn vil være en voksen mann i en mye større del av livet sitt enn han vil være et barn. Da jeg var liten hadde vi en hund som het Varg, så for meg blir assosiasjonene litt feil, men ut over det så er det et spennende navn, litt i gate med andre dyre/naturnavn som Ravn, Bjørn, Arn, Hauk, Falk, Storm, Birk osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå