Gå til innhold

Monajenten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du skriver at du hadde følt deg temmelig lost om barnet ditt ikke hadde kunnet lese før skolestart, og nå gjorde du meg nervøs! Jeg visste nemlig ikke at man er ute å kjøre om ungene ikke kan lese til den tid??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:-) Man er nok ikke ute og kjører i det hele tatt om de ikke kan lese før den tid. Min jente var en av de få som kunne det, men i forhold til mengden lekser de hadde fra 1. klasse, følte jeg meg veldig glad fordi hun kunne det fra før. Mulig det er mine evner som mor som gjør at jeg hadde følt meg litt lost, hehe;-)

Du trenger nok absolutt ikke å bekymre deg, det er like vanlig å ikke kunne lese ved skolestart som det å kunne lese. Dessuten har nok skolen og lærerne helt andre metoder enn ihvertfall jeg har, så det går seg nok til ganske raskt vil jeg tro.

Min var langt foran de fleste i klassen det første året fordi hun kunne ganske mye allerede. Nå har de fleste stort sett tatt henne igjen (2. klasse) og det er jeg egentlig glad for.

Hehe, dette ble muligens rotete. Poenget: IKKE bekymre deg, det er sikkert bare jeg som følte det sånn;-) Godt mulig jeg hadde tenkt annerledes om hun ikke kunne lese, hadde nok gått helt fint det også! :-)

Skrevet

Må bare blande meg litt, jeg :o)

Barna er IKKE ute å kjøre hvis de ikke kan lese når de begynner på skolen. Det er greit om de klarer å skrive navnet sitt, men det er heller ikke et must.

Hilsen en lærer som ii tillegg spesialiserer seg på begynneropplæring i lesing :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...