Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #1 Skrevet 25. januar 2011 Vurderer å gjøre dette for en periode. Har god utdannelse og god økonomi, men er utslitt for tiden. Mannen jobber mye, og små barn som krever sitt. Et alternativ er å gjøre noe helt annet "ved siden av" å være mer hjemme og tilstede for familien. Noen som har gjort dette for en periode? Hvordan synes dere det var, og var dere mer motivert og inspirert til jobb igjen etter pausen?
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #2 Skrevet 25. januar 2011 Ja, har akkurat nå en måneds pause fra arbeidslivet, er mellom to jobber. Jeg begynner i ny jobb 1. feb; kunne godt ha begynt 1.jan, men ønsket en mnd pause fra arbeidslivet for å slappe av og hente meg inn igjen. Jeg trives ikke noe særlig uten jobb, blir lett sur og irritabel i flg mannen, så han gleder seg til jeg begynner å jobbe igjen. Har mye å gjøre om dagene, ikke bare husarbeid, men likevel savner jeg å være i jobb, så pause fra arbeidslivet er ikke min greie. Motivasjon til å begynne på jobb igjen er altså på topp:)
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #3 Skrevet 25. januar 2011 Jeg har hatt pause fra arbeidslivet i 1 måned nå, har fått innvilget 6 mnd permisjon fra jobben. Jeg stortrives! Barna går 5-6 timer i barnehagen hver dag (kjernetiden) og jeg driver med litt frivillighetsarbeid på dagtid. Ellers får jeg unnagjort alt husarbeid, tur med hunden og middagsforbereding før jeg henter ungene. Vi har nå lange, rolige ettermiddager sammen med barna og jeg er faktisk usikker på om jeg kommer til å gå tilbake fullt etter de 6 månedene med permisjon er over. Tror kanskje jeg kommer til å redusere til 60% og ha 2 hele fridager hver uke for å få mer kvalitetstid med familien.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #4 Skrevet 25. januar 2011 Det høres bra ut, det er i grunnen det jeg tenker også, at jeg trenger litt tid til å hente meg inn litt igjen. Ser en mulighet for å begynne å jobbe igjen om en stund, så det er ikke noen fare med det. Nyt tiden du har hjemme, selv om du kjeder deg litt :-) Andre ? HI
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #5 Skrevet 25. januar 2011 Dette var ment som svar til første, hehe. Men du som svarte som nr. to, det høres også ut som en fantastisk løsning, noe à la det jeg tenker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå