Gå til innhold

Avslapningstips? - ifm å bli gravid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg merker at jeg er veldig utålmodig. Og stresser litt med dette å bli gravid. (er en sliter)

Har dere noen tips til hvordan jeg kan begynne å slappe litt av? Tankene mine kretser stadig rundt det å bli gravid. Og jeg klarere nesten ikke vente til neste pp ;) venter besøk til helga/neste uke.

Setter veldig stor pris på svar :) For vet jo at mange blir gravide, bare de slapper av. (lettere sagt enn gjort...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:)

Jeg er en gravid sliter. Vi prøvde i mer enn to år uten at det skjedde noe. Prøvde å slappe av, men jo lenger tiden går, jo mer stresset blir man...

Så ble vi bare fryktelig lei, vi tok oss en pause på nesten ett år. Vi har brukt prevansjon så og si hver gang..

Så plutselig en dag etter at vi hadde hatt ubeskyttet sex, så slo deg meg. Hmm i dag har vi gjort alt "riktig" vi hadde hatt sex når jeg ville (som kan tyde på eggløsning), jeg fikk orgasme først osv... og sannelig så ble jeg gravid..

Det må og sies at det er på et meget dårlig tidspunkt... Men men jeg er jo glad for å endelig være gravid..

Lykke til:)

Skrevet

Hadde det på samme måte. Var overklar til å bli gravid når vi begynte å prøve, skulle helst vært det i fjor.

Prøvde i nesten 1 år. Da ga jeg opp håpet, og la ikke særlig innsats i prøvingen lenger. Hadde sex bare en gang rundt eggløsning, tenkte omtrent ikke på om det hadde klaffet. Den mnd ble jeg gravid.

Kanskje ikke noe godt råd til deg. Men det er vanskelig, og nesten så en bare må komme til det punktet at en gir opp. Evt finner tidspunkt fram i tid der det passer dårlig å få barn på/gå gravid :-). For når det minst bør skje, så skjer det.

Var litt sånn også med meg, syns ikke det var så ideelt med termin i juletider, men det ble det altså. Men babyen drøyde heldigvis med å ville ut, så gikk over i nytt år før jeg fødte.

Skrevet

Tusen takk for svar dere :)

Det er jo litt deprimerende at man må gi opp før man blir gravid da!!!!!!! :/ Håper jo jeg blir gravid før den tid ;) Føler meg så klar for å få barn nå. Både i kroppen og til sinns. Men nå venter jeg bare iherdig på neste pp!

Skrevet

Å slappe av er godt for kroppen, men er forsket på og det hjelper ikke får å bli lettere gravid.

Skrevet

Det har jeg også lest/hørt. Men det er jo ikke til å komme bort i fra at mange som har prøvd i årevis. Blir gravide når de har gitt opp.

Skrevet

Det er og rart at mange som adopterer plutselig blir gravid:)

Jeg tror det ligger noe i at man blir lettere gravid om man slapper av.

Det kan være noe så enkelt som at man har mindre sex, slik at det blir mer sæd når det først kommer sæd..

ikke vet jeg... det hjalp iallefall for meg

Skrevet

For å avlive den "slapp av, så blir du gravid"-myten. Hvis stress eller mangelen på å slappe av hadde hatt noe å gjort med fertiliteten til folk å gjøre hadde INGEN blitt gravid med prøverør, det er en svæt stor fysisk og pysisk påkjenning for hele kroppen som foregår over lengre tid. Det at noen blir gravid etter at de har tatt prøverør/adoptert skyldes det faktum at svært få er 100% steril. Eks: mange menn har mer eller mindre nedsatt sædkvalitet som gjør at det blir vurdet slik at de vil ha tilnærmet ingen sjans for å gjøre ei dame gravid. Det betyr da at sjansen er veldig liten, men den er til stede. Så sett at noen da prøver i 4-5 år, så tar prøverer/adopterer, så slumper det til å klaffer på naturmetoden. Det er ikke noe større mysterium enn som så.

HI: Jeg er en sliter som er så utrolig heldig å blitt mor. Vi holdt på i 4 år. Det jeg tenker mest tilbake på i tiden som sliter er at jeg skulle ønske at jeg ikke satt livet så mye på "pause". Det er helt ok å tenke på det å bli gravid og få barn, det er en stor og viktig ting i livet som du bør glede deg til. Hvis jeg skulle gitt deg råd, så måtte det være å tenke på det å bli gravid som noe du gleder deg til (sikkert derfor du tenker så mye på det?) og pass på å ha et godt og meningsfyllt liv nå, uten barn. Kankskje det er riktig for deg å gå i terapi for å prate om prøvingen? Det hjalp meg da. Dere vil lykkes, håper at dere slipper å vente så veldig mye lenger! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...