1 gutt nov-08+2 små august-11 Skrevet 25. januar 2011 #1 Skrevet 25. januar 2011 har en gutt på 2 år. overgangsstønaden min går ut februar 2012. Skal ha tvillinger i august. hvordan skal jeg klare meg videre? vet at jeg får sånn nedgangsstønad, men får jeg utvidet overgangsstønaden? kan jeg bare gå hjemme med barna i 6 mnd?? noen andre som har vært i denne situasjonen og kan forklare meg hva dere gjorde??
Heklemamma Skrevet 25. januar 2011 #2 Skrevet 25. januar 2011 Svarer deg her også jeg. Om du blir elene med disse tvillingene også så kan du søke om overgangsstøned for nye tre år. Du får en ny periode med OS da, for å si det enkelt. men om du bor sammen med far til barna, så mister du jo stønaden.
morromor Skrevet 25. januar 2011 #3 Skrevet 25. januar 2011 Hm, dette lurte jeg også på. Skal også ha en til. Det var ikke planlagt, men jeg er veldig gla for det alikevel (: Helt sykt at vi ikke kan flytte sammen med kjæresten i frykt for og bli blakk som ei kjerkerotte..Ska han liksom forsørge oss alle sammen på sinn luselønn da? Det går jo aldri.. Vil heller være singel en og ikke ha råd til nåla i veggen. Det er helt sikkert.
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 25. januar 2011 #4 Skrevet 25. januar 2011 øh... Det er jo i utgangspunktet ikke staten sin oppgave å forsørge alle familier i Norge heller da. Vi fikk førstemann mens vi begge studerte, og JA det er trangt økonomisk! Men vi flyttet da ikke fra hverandre for å få mer penger fra staten?? Overgangsstønaden er ment som en ekstra hjelp til aleneforeldre fordi det er ganske så umulig å starte å studere e.l. uten at man har en til hjemme som kan avlaste (og hjelpe til økonomisk). Overgangsstønaden er jo en "midlertidig" løsning, og man bør bruke den tiden godt!! Dersom du studerer i denne perioden så kanskje du har muligheten for å få en bedre betalt jobb når overgangsstønaden tar slutt. Man må jo tenke langsiktig. Vi skal være veldig glad for at aleneforeldre som ønsker å få seg en bedre utdannelse har muligheten til det uten å "sulte ihjel". Synes dine holdninger er underlige!! Og denne var ikke ment til HI =)
SuperMoM <3 Skrevet 25. januar 2011 #5 Skrevet 25. januar 2011 Svarer deg her jeg også,så limer inn det jeg svarte deg på tvillingforumet. Hva er nedgangsstønad? Engangsstønad? Så sant du er sammen/bor sammen med bf til tvillingene så mister du overgangsstønaden. Min går ut i oktober i år,så vi må spare på engangsstønaden x2,og fordele den utover de månedene jeg ikke kan jobbe. Så må jeg prøve å komme meg raskt ut i jobb etter det.
1 gutt nov-08+2 små august-11 Skrevet 25. januar 2011 Forfatter #6 Skrevet 25. januar 2011 Takker for svar bor ikke med barnefar pga far har fått en sykdom som ikke er så lett å takle og derfor kommer han ikke til å bo hos oss før medisineringen er kommet skikkelig igang. fikk litt panikk og trodde jeg måtte leve på sosialen til barnehagestart
Mamma'n til H og A + spire Skrevet 25. januar 2011 #7 Skrevet 25. januar 2011 jolene84 gravid på ny <3 Du mister vel OS så snart du får barn med din nye samboer? Ser på profilen din at du har termin i juli. Har du forresten generell studiekompetanse eller fagkravet til 23/5-regelen?
SuperMoM <3 Skrevet 25. januar 2011 #8 Skrevet 25. januar 2011 Har fått brev om at jeg mister overgangsstønad i oktober,så kan ikke forstå at jeg mister det før. I så tilfelle har ikke jeg råd til å bo sammen med bf. Fagkrav til 23/5 regel? Har ikke en døyt jeg iallfall Har ikke fått tid til å finne ut hva jeg ville bli,så har ingen utdannelse.
Mamma'n til H og A + spire Skrevet 25. januar 2011 #9 Skrevet 25. januar 2011 Nå vet jeg jo ikke hva dere har informert NAV om, men jeg trodde det var slik at man mister OS så snart man får barn med ny samboer, gifter seg eller har vært samboer i 1 år uten barn. Ville anbefale deg å spørre om dette på aleneforeldreforumet på dinbaby, der har de peiling på sånn. Har selv ikke vært i denne situasjonen og har ikke sååå peiling på OS-reglene Spurte bare om videregående for i tilfelle du har det som trengs for høyere utdannelse så hadde det gått an å ordne ting annerledes.
SuperMoM <3 Skrevet 26. januar 2011 #10 Skrevet 26. januar 2011 NAV vet om at jeg har samboer,og i oktober i år er det 1år siden vi flytta sammen. Får uansett se hva vi får ordna med dem Ordner seg som oftest for snille piker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå