Gå til innhold

Hvor spreke er egentlig katter?

Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klarer de å klatre opp loddrette takrenner f.eks?? Har en veranda i 2.etasje uten trapp opp fra hagen, så lurer på om katter likevel kan klare å komme opp dit, siden jeg pleier å ha minstemor sovende der ute i vogna si..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De er ganske så spreke. Min katt klarer fint å hoppe opp på veranda i 2.etg. Han hoppet også ned fra en veranda i 5.etg. uten å skade seg, men det er ikke å anbefale.

Skrevet

haha, nei det høres ikke helt bra ut sånn i lengden nei!

Men det er mange meter opp til verandaen altså, ser ikke helt for meg at de klarer å hoppe så høyt, men mulig jeg tar feil der... Jaja, hun ligger nå uansett rett utenfor stuevinduet her, så jeg har god kontroll på hva som skjer der ute=)

Skrevet

Hvorfor er du redd for at katter skal gidde å hoppe opp der? Og hvis de først gjør det, hva er du så redd for?

Liker du ikke katter? Jeg hater hunder og ville nok kanskje hatt samme paranoiaen for det...

Skrevet

Er ikke så veldig fan av katter nei, men tenker nå mest på dette at de kan legge seg oppi vogna og potensielt kvele bebis.. Men det er jo rimelig høyt opp hit da, så tviler vel litt..

Skrevet

Det er nok en myte at det har skjedd. Jeg synes dette var ufattelig festig og kommer til å mobbe deg lenge for denne!

Skrevet

Bruk myggnetting, det hjelper no hvertfall på om det skulle komme en pus på verandaen ;)

Skrevet

Katter er jo varmesøkende dyr, og det står til og med på krybbedødforeningens sider at man bør dekke til vogna med kattenett for å forhindre nettopp dette. Så det så!

Skrevet

Du tror ikke det er større sjanse for at en fugl setter seg i vognen? Det er ekkelt det. Med lus og greier. Det står også på krybbedødforeningens sider at en skal unngå bruk av dyne.

Skrevet

Så lenge man bruker myggnetting så er sjansen så utrolig minimal for at en katt skal komme inn i vognen.. og hvertfall så høyt oppe som du sier.. Tror nok katter heller gjør noe annet enn å prøve å komme seg opp der. Vi hadde en katt som lå på vogna til minsten når han var baby. Var umulig for å han å komme inn i vognen pga myggnettingen.

Skrevet

Jeg leste i sin tid at kattenett er det eneste trygge, siden myggnetting kan gi etter for kroppsvekta til kattepus. Derimot har jeg lite tro på at lille kattepus gidder å klatre opp på verandaen din. Det utelukker selvsagt at du setter ut søppelposen på verandaen sammen med veslemor. :)

Skrevet

hehe jaja, nå var vel dette egentlig ment som et innlegg om hvor høyt en katt kan hoppe, og ikke hvorvidt det er en reell risiko for at katta legger seg med rumpa oppi ansiktet til babyen eller ei, men takk for svar dere! Er ca 3-4 meter opp hvis man regner med gelenderet også, så jeg ser ikke helt for meg en supermannkatt som klarer å fly såpass høyt opp fra bakkenivå... Det var mest dette med takrenna jeg lurte på, for jeg ser for meg at katter er ganske så akrobatiske dyr, men kanskje ikke SÅ akrobatiske?!

Skrevet

Om det ikke er din katt så er det vel heller tvilsomt at katten vil hoppe opp på veranda i 2.etg. Min katt gjør det bare om han blir redd, har sloss med en annen katt eller når elgen kommer på besøk. Da vil han opp og hjem i sikkerhet.

Bruk myggnetting så er du sikret. Jeg bruker det alltid for man vet aldri med katter og så slipper man å bekymre seg.

Skrevet

Nei, kanskje ikke :) Da må du i såfall sørge for å få flma det og lagt det ut på alle sosiale medier på internett :_D

Skrevet

Har ikkje lest alle svara her, så beklager om eg gjentar det nokon andre har sagt.

Om du ikkje sjølv har katt tvilar eg på at du vil få ein katt opp på verandaen din. Om du har katt sjølv, er det mulig den kan ta seg bryet med å klatre opp dersom den av ein eller annan grunn ikkje kjem seg inn der den pleier.

Du kan tru eg skvatt då det krafsa på terrassedøra vår ein sein kveld.. Gjerdet på terrassen er vel ca 4 meter over bakken, men jaggu hadde katten kome seg opp. Dvs, han tok ein omveg frå taket på varebilen til leigebuaren, via taket til utleigen (mellom 3 og 3,5 m over bakken), over gjerdet og opp på terrassen :P

No har vi ny leigebuar med vanleg "liten" bil, så katten har ikkje prøvd seg på det stuntet igjen.

Kattar KAN komme seg fram nesten kor som helst, men dei er og bedagelege dyr, så med mindre dei forventar nokon form for avkastning (i vårt tilfelle: å få sleppe inn, vi hadde ikkje høyrd at han krafsa på døra) ser dei sjeldan vitsen med å anstrenge seg.

Om du har myggnetting over vogna, og strammar den slik at det ikkje er nokon flate for katten å "lande" på om den hoppar opp, er det veldig VELDIG lite truleg at du vil oppleve katt i vogna. Spesielt om den står 2 etg opp :o)

Skrevet

Jeg har hørt om en katt en gang som tok heisen opp til 17. etasje og kvælte en hel famile på 5 mens dem lå og sov. Skulle liksom dem ha liggi med myggnetting? Det var forresten i USA. Ikke sikket det er det samma her.

Skrevet

Jeg pleier å ha myggnetting med regntrekket over når snuppa sover ute. Da blir det så stramt at pus ikke kommer seg inn. Hadde også noia for at pus skulle komme seg inn i vogna da hun var litt mindre.

Førøvrig er det vel MULIG at en katt kan komme seg opp, men som de andre sier vil den neppe gjøre det uten at den skulle ha noen grunn til det. Feks mat, en annen katt....

Skrevet

Haha, hvilket dop er det du har begynt på, Freken? Catnip?? :-O Haha!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...