Gå til innhold

Til dere med silikon i brystene :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal til forundersøkelse neste uke og sitter med blandede følelser og grugleder meg veldig :=) Jeg har 3 barn og etter 3 ammeperioder så er brystene slappe og små... Hadde veldig små i utgangspunktet, har alltid hatt komplekser for brystene mine.... Så dette er nøye gjennomtenkt :-)

Derfor hadde det vært veldig kjekt å høre fra dere som har silikon i brystene. Da tenker jeg på ALT, hvilken størrelse dere valgte/ anbefaler? Hvilken klinikk dere brukte? Fornøyd/ ikke fornøyd etterpå? Smerter? Bedøvelse/ narkose? osv.... :-)

Klem fra

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg opererte inn saltvannsproteser for nøyaktig 10år siden, valgte da Dr.Kveims klinikk på Smedstad (Oslo), han var dyktig og profesjonell..

Betalte 28.000,- den gang, så han var nok dyr, men du får vel det du betale for tror jeg ;) God oppfølging, hyggelig for undersøkelse og fin atmosfære med hyggelige og dyktige folk. Fikk en kort narkose, det gikk greit, hadde sinnsyke smerter første to døgn, men det er normalt, og vanligvis helt ufarlig. Klinikken er forøvrig tilgjengelig 24timer i døgnet den første tide dersom noe skulle oppstå, så ingen fare..

Jeg er veldig fornøyd, opplevde i perioder litt stikking i brystene, men det er bare arrvev, ellers har det vært helt uten komplikasjoner for min del. Arrene var nesten borte etter kort tid, nå tenker jeg ikke lenger over at jeg har de. Føles naturlig og har aldri sett fake ut, hverken med eller uten klær ;)

Nå er jeg gravid med nr.3, første svangerskap og amming med "silikon" så jeg er spent.. men sålangt har alt gått greit, så jeg er mest spent på hvordan de blir etterpå.. Har belaget meg på å kanskje måtte gjøre noe med de da, hvis de blir hengende eller så ..

Jeg har ikke lagt inn mye, men hadde vel en a/b cup og fikk en b/c cup. La vel inn ca 220gram i hver tror jeg..

Du får prøve inleggene i bh der inne før du bestemmer deg, ellers har jeg hørt at det finnes et triks med å ha kokt ris i poser og legge i bh for å se, men vet ikke hvordan det fungerer..

Mitt eneste råd blir derfor legg heller i noen gram for lite enn litt for mye, noen venninner har gjort det etter meg og de har lagt i for mye, så over tid, når kroppen får satt seg, ser det kunstig ut.. dessverre..

og de ender opp med å være misfornøyd og får dermed et nytt kompleks å henge seg opp i..

Lykke til..

Skrevet

Hei hei :)

Jeg tok silikon 29. mai 2008, og jeg har ALDRI angret så mye som ett sekund en gang.

Mange er kritiske eller skeptiske til det å ta silikon, og det kommer nok av at de har for lite kunnskap om det. Hvis man setter seg ned og leser om det, så finner man fort ut at det ikke er så farlig som man skulle tro. Det er faktisk et av de mest vanlige inngrepene som blir gjort når det kommer til plastisk kirurgi.

Jeg tok silikon på Fornebuklinikken. Er utrolig glad for at jeg valgte akkurat den klinikken. De ansatte tok meg veldig godt imot, og de var veldig seriøse og serviceinnstilt der. Jeg har dessuten flere venninner (i tillegg til moren min) som har tatt silikon der. Alle er veldig fornøyde med resultatene de har fått.

Jeg hadde så og si ingenting fettvev i brystene mine. Hadde så vidt antydning til bryster, og jeg hadde store komplekser pga. det, det var derfor jeg tok silikon. Jeg fikk 325 gram silikon i ene brystet og 285 gram i det andre(for at de skulle bli like store siden ene brystet var 40 gram "større" enn det andre). Resultatet er jeg utroooolig fornøyd med. Jeg kan sole meg toppløs nå, uten at man kan se arrene (de har bleknet seg bort så og si nesten helt).

Puppene mine brukte ca. 1 år på å mykne seg helt opp. Men det varierer litt fra person til person hvor lang tid det tar før brystene føles normale ut å ta på igjen. Nå er det snart 3 år siden jeg tok silikon, og de kjennes så og si helt naturlige ut. Jeg er SUPER fornøyd.

Når det gjelder smerter, så vil jeg ikke påstå at det var smertefullt å ta silikon. Man får smertestillende i dagene rett etter operasjonen, og de hjelper veldig bra. Jeg husker at det kjentes ut som at jeg hadde et stort blåmerke på hele brystet, var ganske mørbanket. Men smertefullt var det ikke, og det gikk ca. litt over en uke så kjente jeg utrolig lite egentlig...

Når det gjelder hvilken størrelse du bør ha, hvilke type innlegg du trenger,om du bør ha over eller under muskel osv. så er det kun kirurgen som kan se hva som vil kle din kropp best. Jeg anbefaler deg om å sette din lit til kirurgen som skal operere deg. Bare vær klar på hvordan du ønsker at resultatet skal bli,så får du nok de puppene du ønsker deg!!

Bare å spørre hvis du lurer på noe mer.

Lykke til!!! :)

Skrevet

Hei igjen og tusen takk for utfyllende og interessante tilbakemeldinger. Nå gleder jeg meg bare enda mer :-)

Er ganske i tvil hvilke størrelse jeg skal ta, men det får jeg vel se ann under forundersøkelsen. Jeg har fått tilbakemeldinger fra andre om at jeg heller må gå opp en størrelse enn ned pga. protesen kan se større ut enn den er og da ende opp med å bli misfornøyd, at en angrer og kunne tenkt seg større..... men dette vet jeg for lite om??

Jeg er fra Karmøy så jeg har bestilt time hos privatsykehuset i Haugesund/ Haugesund Medisinske Senter :-) Snakket med en veldig hyggelig dame i formiddag og hun fortalte at de hadde kjempe dyktige kirurger, 2 svenske som begge hadde jobbet på Rikshospitalet, hvis jeg forstod henne riktig. Ingen pas. hadde klaget, kun fornøyde kunder og ingen komplikasjoner. Det var også meget sjeldent det forekom infeksjoner etterpå..... :-)

De la snittet under brystet og det var visst nok beste metode, arret kom sannsynligvis til å blekne helt :-)

Det jeg lurer litt på er i forhold til soling å sånn. Skal til syden i sommer, vet dere noe rundt dette?.... mtp. arret?

Fikk dere narkose eller lokalbedøvelse?

Mvh.

Skrevet

dytter denne litt jeg :-)

Skrevet

Jeg vil si ta heller en størrelse større enn for liten.. har 4 venninner som har angret seg..

Bedre å ha de litt for store enn å angre på at man ikke tok større.. jeg er litt kraftig bygget og jeg har nå 375 i hver og er kjempefornøyd..

jeg har nå tatt høyprofil og runde.. har tatt silikon to ganger og gjorde den feilen første gang at jeg sa det skulle se mest mulig naturlig ut og det tok bare 6mnd før jegtenkte at de begynte å miste fasongen..

Så denne gangen sa jeg til kirurgen at jeg ville ha runde falske pupper :)

Ingen som vet at jeg har silikon eller mistenker det.. bortsett fra noen venninner og min mann da, men jeg syns ikke andre har noe med det å gjøre :)

Eneste er at jeg trodde jeg var ferdig da men ops ble visst en til her, så håper bare at de ikke blir for ødelagte igjen.

Lykke til ihvertfall :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...