Gå til innhold

Ok folkens, jeg skal rydde huset på fire timer, og...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rommene som må ryddes er gangen, badet, stuen og kjøkkenet. Det er både rot og ting som må vaskes.

Hvis dette hadde vært hos dere, hvordan hadde dere prioritert å gjøre det? Altså i hvilken rekkefølge?

Hilsen den håpløse husmoren.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde startet med stua, så kjøkkenet og bad og gang til slutt. Men først måtte jeg sovet litt, sover jo ikke godt på natta lenger. God arbeidsøkt! :))

Skrevet

Badet og kjøkken først, siden det som oftes tar lengst tid. Gang og stue rekker man fint og stressrydde som jeg kaller det :)

Når man først kommer i gang går det som regel fort, men er du litt den late sorten kan det være greit å ha et belønningssystem så du ikke blir møkk lei. Etter du har gjort ferdig et rom ta deg en pause, surf litt på nettet, se litt på TV eller les et ukeblad.

Men husk å vær streng, pause på maks 20 minutter så er det påan igjen.

En venninne av meg som er TV-slave har en regel at hver gang det er pause i programmet så gjør hun unna litt husarbeid. Utrolig hvor mye man får gjort på fem minutter hvis man setter godviljen til :)

Skrevet

Dette går bra!!!!

Først finner du deg noe bra musikk med litt fart i.

Så rydder du det som er rotete,hiver ting til vask osv.

Da ser det straks litt bedre ut.

Så finner du frem støvsugeren,og tørker litt støv og tørker over gulvene.

Mens du holder på blir du litt varm,sett opp til lufting,og drikk masse kaldt vann:)

Nå kan du sette deg ned og slappe av-mye bedre med et skinnende hus :)

Skrevet

Jeg ville:

rydda alt rot i alle rom først

tørka støv om det trengs

støvsuget

vasket kjøkken

vasket bad

avsluttet med å vaske alle gulvene

Skrevet

Stue, kjøkken gangen badet. Stua fordi den er raskest og det er der folk sitter om de kommer på besøk. Kjøkkenet, siden det er åpen løsning. Gangen siden den ligger på vei mot badet, og den er sjelden veldig rotete,bare litt sko og klær som må på plass, og badet (vi har gjestedo, så badet er ikke det gjestene ser).

BURDE rydda selv, får se litt etterhvert, men i dag er jeg kjempetrøtt. Men er ikke så god på å sove på dagen...

Skrevet

1: Tømme oppvaskmaskinen og fylle den igjen slik at du får mulighet til å komme vedere på kjøkkenet.

2: Rydde vekk alle klær som ligger rundt omkring og eventuelt starte en vaskemaskin.

3: Kjøkkenbord og benker ryddes fulstendig. Fjerne smuler, visne blomster eller hva du måtte ha rundt omkring. Tøm søpla.

4: Gangen, henge opp klær og sette på plass sko og støvler tar ikke så lang tid.

5: Stua. Kaste aviser ol. Legge på plass leker og bøker og ordne puter og pledd i sofaen. Stuebord ol skal ryddes helt tomme.

6: Badet ryddes. Ettersom du allerede har tatt klær og ting som skal på vask bør ikke det være så mye.

7: Vaske speil, vask og toalett på badet.

8: Tørke over overflater på gangen og stua.

9: Vaske over benkeplater, kjøkkenbord, stoler ol på kjøkkenet.

10: Vaske komfyren og vasken.

11:Støvsuge alle gulv.

12: Vaske over gulvene.

13: Se på klokka. Om det er mer tid til rådighet tar du ut av oppvaskmaskinen, vasker skapdører, rydder i kjøleskapet eller tar andre områder som ikke synes så godt ved første øyekast.

Skrevet

Tusen takk for svar jenter, hva skulle jeg gjort uten dere:-) Da skal musikken settes på for full guffe, og jeg er så klar som jeg kan få blitt!

Ha en fin tirsdag:-)

hi

Skrevet

Oi, tusen takk for listen! Den er herved lagret på pc´en, skulle tro du hadde vært hjemme hos meg og sett hvordan det så ut, ettersom listen passet så godt.

hi

Skrevet

øøøøh, ano 09.06, denne lista skal jeg skrive ut og henge opp! for den var som skreddersydd til meg og mitt hus=) haha, tusen takk! har du en liste med motivasjonstips også? er av typen som bare skal sjekke sånn og sånn på pc´n, og blir sittende på dib i 3 timer..(!) og gidder rett og slett ikke komme i gang, selv om eg ser det trengs og hadde planer om å gjøre det..

Skrevet

Jeg hadde startet med å komme meg av DIB :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...