Gå til innhold

Hvordan er formen, magen, den generelle tilstanden til dere mai-mammaer når, da?


gulda

Anbefalte innlegg

Jeg synes magen ser ut som om jeg er 6-7 måneder på vei (så vidt over 5, 23+4), men føler meg nok større enn jeg er fordi det er så uvant.

 

Fullt sykemeldt pga bekken. Trodde det skulle bli kjedelig, men er så utrolig mye bedre når jeg kan ta det med ro, at da føles det bare heeeelt verdt det.

 

Det er mye liv i magen, Og jeg føler jeg begynner å bli litt kjent med mini i magen. Dette er vår nummer to, så føles veldig anderledes enn første gang. Da kunne jeg ikke la være å telle dager til termin. Jeg ser jo dagene her på bim, og ser fram til å få baby, men samtidig så nyyyyter jeg tiden vi har igjen med bare en også. Det er veldig lettvindt og koselig akkurat nå. Men nummer to er jo hjertelig velkommen. :o)

 

Dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

 

I følge kontrollene hos JM er magen like stor/liten som ved forrige svangerskap. Ligger omtrent akkurat på den røde streken på skjemaet for SF målet. Selv føler jeg at magen har blitt veldig stor i løpet av de siste ukene, så jeg er spent på neste kontroll om litt over 1 uke.

 

Formen er super. Jobber fortsatt fullt ut, og håper å fortsette med det fram til permisjon. Merker ingen plager fra svangerskapet. Blodprosenten var litt lav på forrige kontroll, så litt ekstra slapp er jeg nok, men det går bra.

 

Mye liv i magen. Babyen er rolig om natta, så blir ikke vekket og får avbrutt søvn. Enda i alle fall, hehe. Har omtrent samme aktivitetsmønster som sine 2 søstre, så kanskje dette også blir en rolig baby?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

magen er blitt så fin, koser meg med å ta på den, og så sparker han masse, så er riktig kos. er mye trett og sosete i hodet. glemte akkurat JM avtalen min i dag. blir litt for mye å holde styr på!

 

nesten ferdig med alle innkjøp. fått sÅÅÅÅÅ mye fine bodyer og basic`s klær på salg. selv om endel i utganspunktet ikke er så dyrt så har det vært gøy å gå på salget;) Mye kule "70" tall`s bodyer vært p salg p lindex. 70% For 350 kr har jeg fått maaasssssse bodyer+jakker, bukse, skjorter, pysjer, i forskjellige str. I masse gøye mønster, drit billig:) Funnet noe på salg på hm og for en stund siden, gøy altså;) tjihi godt å planlegge til den lille:)

 

tudelidu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler også at min mage er blitt stor, men det er sikkert fordi jeg ikke har vært gravid før. Etter målene ligger jeg like under den røde linja på helsekortet. Og jeg elsker magen min!

 

Er til tider mye liv, men syns bare det er gøy. Tenker som så at jeg skal nyte det før han når tak i ribbena mine..hehe... Han er rolig om natta, så han holder meg ikke våken eller vekker meg. Men enkelte netter er det veldig vanskelig å finne en god stilling å ligge i...

 

Jobber 100%, men merker at det tapper krefter. Heldigvis har jeg en god arbeidsgiver, så det er ikke noe problem å avspasere noen timer eller en dag i ny og ne.

 

Nå skal resten av tida bare nyyyytes!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er så bra som det går an da man er gravid:) Jobber 100% og har til og med begynt å trene igjen. Må legge meg tidligere på kvelden, for å holde tempoet oppe dagen etter;-)

 

Magen er akkurat passe stor, og tipper at jeg ligger litt under på skjemaet. Har ikke vært på kontroll siden jeg var 11 uker på vei. Skal førstkommende mandag, og da er jeg ca 24 uker:)

 

Merker masse liv, og våkner innimellom av spark på natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er formen god utenom tretthet og vondt i ryggen og igjen sliten av dette. Men ingen andre plager heldigvis. 25+3 i dag. Magen er liten og har en dråpeform, men sf målet mitt er veldig høyt plutselig. Var hos lege i for et par dager siden og da målte han 26-27 cm på meg, skulle vært på 23. Jeg har ligget på den røde streken de andre gangene, uke 11, 14 og 18, nå var jeg plutselig over det grønne området så er litt redd for stor baby. Er selv liten, men kjæreste er veldig stor. Gleder meg til 3D ul 21 februar, håper å få vite at babyen er normal størrelse.

 

MYE aktivitet, kjæresten min har kunnet kjenne og se sparkene utenpå siden slutten av uke 18. Så her er det liv hele dagen og natta, men ekstremt når jeg nettopp har spist og når jeg legger meg:) Litt rart å se de lille monsteret som vill ut av magen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei på dere :)

Har endelig kommet meg etter tidenes influensa (og omgansgsyke, ørebetennelse og you-name-it på alle barna i tur og orden). Bortsett fra konstant hosting er formen nå god. Bekkenløsning er vond som forventet, men har havfruegange og godt mot. Er fulltidstudent på kunstskolen og den siste uka har jeg malt fra tidlig morgen til sen kveld. Slitsomt, men er nødt til å gjøre en bra eksamen til tross for svangerskapet. Svømmer to ganger i uka, og merker at det gir energi.

 

Skal på svangerskapskontroll 1. februar, det blir min andre kontroll så langt. Er litt spent på om den lille har det bra inni hulen der, spes. etter influensaen. Men hun sparker fint, hikker og danser der inne. Mannen min kjente henne sparke her om dagen, det var et fint øyeblikk.

Har lagt på meg 10 kilo, ja ja.. har sluttet å sutre og heller kjøpt meg noen fine kjoler og fargerike strømpebukser, og det hjalp!

Koser meg med å være gravid nå, vet at dette er siste gang og synes magen er fin. Gleder meg enormt til lillemor kommer ut, og synes fremdeles det er litt uvirkelig at det skal komme en baby i mai !!

 

Har begynt å kikke på vogn, den gamle takket for seg etter sistemann, og regner med at det blir en Emmaljunga kjøpt i sverige. Ellers har jeg ikke skaffet noe nytt utstyr, har jo mye fra før. Men gleder meg til studietur til Berlin i mars, for da skal jeg shoppe litt babytøy til vesla.

 

God klem til alle dere flotte mai-mager :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...