Gå til innhold

da måtte vi inn her da.. :-(


HanneCecillie

Anbefalte innlegg

Fredag morgen. Vanlig kontroll hos lege,27+4 , men dessverre med en forferdelig utgang. Gått ned 4 kg på en uke, proteiner i urin, høyt blodtrykk og legen fant ikke hjertelyd.. Noe jordmor hadde finni uka før Dette ble dessverre bekreftet på UL på Ahus. Lille gutten vår skulle ikke få oppleve livet stakkars. Fødsel måtte da settes i gang, for de unngår helst keisersnitt fikk vi beskjed om.. Prøvde først kateter, men etter et døgn bytta vi til en pille som ble satt inn, og etter 2 timer gikk vannet. Loke lå dessverre i seteleie, så var vanskelig å få han ut. Lystgass hjalp noe på smertene, men måtte til slutt i narkose for å få ut hodet. De trodde de måtte klippe, men slapp heldigvis det, for kroppen slappet av når jeg "ble borte". Et par timer senere fikk vi se han, og det var både trist og godt på en gang. Ble aldri større enn 33 cm og 650 gram.. :-( Men for noen fantastiske mennesker som jobber på Ahus altså. De visste ikke hva godt de kunne gjøre for oss, til tross for at det var en del "vanlige" fødende der i helga. Regner med at det blir en tøff tid fremover, men satser på å komme oss gjennom dette også. Med all den støtten vi allerede har fått fra familie og venner bør ikke det være noe problem. Vi har valgt å ikke ha begravelse, men istedet blir han sendt til minnelund. Årsak er mest sannsynlig svangerskapsforgiftning, men vi skal ha obduksjon, så håper de finner en litt mer grundig årsak. Da er det lettere å forholde seg til denne tragiske hendelsen. RIP Loke. Always in our hearts..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

så forferdlig trist. Jeg føler med deg i sorgen. Jeg var på Ahus for 3 uker siden og måtte ta en sen abort pga av at barnet hadde kromosomfeil trisomi 13. Vi hadde også en god opplevelse av å være på Ahus. Det blir en tøff tid hvor en ikke har lyst til å gjøre noen ting. Jeg hadde mest lyst til å sitte hjemme bak låst dør. Dere hadde trots alt et frisk barn i magen så sorgen er så mye større. Dere må ta en dag av gangen og litt om litt går det bedre. Vi får tro at barna våre er på samme sted på Ahus for vi venter også på obduksjon. Så vi senere kan legge henne på en minnelund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Dette var utrolig trist.

Har selv mistet babyen vår rett før jul, og det er helt forferdelig. Det er ingen trøst, men jeg vet hvordan du har det! Kondolerer.

Må bare si meg enig, de er utrolige alle som jobber på Ahus, de tok seg veldig godt av oss mens vi var der.

Om du vil skrive mer kan du sende meg en pm.

Ellers kan jeg anbefale englesiden,

http://www.englesiden.com/

Man må søke for å få bli medlem, men det er utrolig godt å skrive og lese der, med mange i samme situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt berg og dalbane om dagen kan man si. Lurer litt på hva vi skulle gjort uten all støtte fra familie og venner. Fikk beskjed på sykehuset at de bruker en minnelund som er på Strømmen, Stalsberg tror jeg den heter. Blir godt å få et sted å gå til. Synes det hadde blitt litt mye med begravelse og sånn, så derfor valgte vi minnelund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :) Vil bare si at jeg kondolerer så mye og føler med deg i sorgen..Vi mistet selv lille jenta vår 11 juli pga tidlig vannavgang og gbs infeksjon i morkaken...Det er det verste vi noen gang har måttet oppleve. Den omsorgen og støtten som vi fikk av jodmor på Ahus er helt ubeskrivelig og jeg tror aldri vi kan takke henne nok for det hun gjorde for oss.

Tiden etterpå har vært tøff men med god støtte fra familie og venner så er det utrolig hvilken styrke man har.

Etter noen uker fant jeg også veien inn til www.englesiden.com og der har jeg funnet veldig mye trøst og støtte :)

 

God klem fra Lene :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...