Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #1 Skrevet 25. januar 2011 Er det alle som har ei haug med venninner? Som man kan ringe til, treffe på kafe, dra på byen sammen med eller treffes hjemme hos en av dere til middag e.l? Har det ikke slik jeg.... De venninnene jeg hadde er vel mer som bekjente nå... Har igrunn bare to-tre stk. jeg kan kalle venninner, og de tar lite kontakt med meg, så har begynt å gi opp jeg og. Jeg har ikke annet liv enn å sitte hjemme, og samboeren min vil gjerne at jeg skal dra ut å gjøre ting sammen med venninner, men jeg HAR jo ikke venninner omtrent.. Dessuten har jo de sine venner så føler meg egentlig bare til overs.. Savner å ha det slik jeg hadde det før jeg fikk samboer...
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #2 Skrevet 25. januar 2011 Uff, vet akkurat hva du mener Har to venninner igjen, og føler meg så masete når jeg spør om vi ikke kan finne på noe en dag. Er alltid like gøy å treffe de, men litt lei av at de aldri kan ta initiativ selv, alltid jeg som må spørre. Er dessuten veldig kresen på venninner, så ikke helt enkelt å skaffe seg nye :S
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #3 Skrevet 25. januar 2011 Har 2 gode venninner, men de bor over 100 mil fra meg så det sier seg jo selv at vi ser hverandre sjelden. Har også noen bekjente venninner, hun ene har dessverre sosial angst slik at hun vil aldri dra på cafe eller ut der det er mye folk. Har tenkt og melde meg inn i noe på fritiden, f.eks husflidslag slik at jeg treffer folk som jeg kan muligens utvikle til vennskap med tiden. Går på scrappetreff, men siden vi kun møtes på treffene og sjelden ellers så er det nærmest umulig og få dette til og bli permanente vennskap. Har en flott arbeidsplass, som jeg ganske nylig har begynt i, men er usikker på om noen av mine kollegaer kan bli vennene mine. Mitt råd til dere som føler dere ikke har venninner, er og melde dere inn i noe som dere intresserer dere for, der treffer man likesinnede og det kan jo i beste fall føre til at man får flere venner.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #4 Skrevet 25. januar 2011 Du trenger ikke mer enn 2-3 gode veninner. Har du noen bekjente i tillegg er du godt forspent. Jeg har to gode veninner + søsteren min. Treffer den ene nesten hver uke da vi trener sammen. Den andre ser jeg ca en gang pr mnd. Søsteren min ser jeg oftere, men da oftest veldig kort. For meg er dette nok. Jeg har ikke så mange kvelder til disposisjon. Da er det bedre å ta seg skikkelig avnoen vennskap i stedenfor å forsøke å holde alt for mange ved like.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #5 Skrevet 25. januar 2011 Jeg har ei bestevenninne. Vi har vært som knoll og tott siden vi møttes for 8 år siden(Vi var 17 år). Nå jobber vi på sammen plass(i forskjellige avdelinger), vi spiser lunsj sammen i kantina nesten hver ukedag, vi har samme hobby og interesser, vi begge har ett barn og samboer, vi liker de samme seriene på tv og har ikke kranglet. Vi snakker om alt, og da mener jeg alt. Hun vet mer om meg og mine tanker enn det samboer gjør:) Vi er egentlig to forskjellige personer som reagerer forskjellig, men vi respekterer hverandre og henger oss ikke opp i at den andre ikke er enig(For eksempel barneoppdragelse) Også har jeg søstra mi som er noen år eldre, hun er også min bestevenninne. Vi snakker om alt og jobber også i samme bedrift(Forskjellige avdelinger). Vi har samme hobby, begge har barn og samboer og vi krangler ikke. I tillegg har jeg noen venninner som jeg kan gå på kafe med innimellom og snakke med. Jeg er sjeleglad for at jeg har to(tre med samboer)gode venner rundt meg som støtter meg og er i livet mitt.
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2011 #6 Skrevet 25. januar 2011 Jeg hadde også mye mer kontakt og sosial omgang med venninner før jeg fikk barn. Nå jobber jeg nesten fullt, har 2 barn, mann og hus + fritidsaktiviteter, så det holder i massevis med barseltreff, og ei forening i gang hver i måneden. Treffer innimellom noen litt sporadisk, men ellers har det "dødd" litt ut. Tror det er sånn for veldig mange egentlig.... Har et par venninner som er litt sære på det at man stadig må ringe og følge dem opp. Selv gjør de ikke det, til det har de et mye mer stressende liv enn meg (ironi);-) Men jeg gidder ikke lenger å følge opp, et vennskap skal gå begge veier. Ville anbefalt deg å engasjere deg i noe du kunne tenke deg av fritidsaktiviteter eller trening. Der er det stor sjans for at du vil treffe noen du kunne hatt litt mer kontakt med;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå