Gå til innhold

ketolyse...trenger hjelp


Hippomama

Anbefalte innlegg

jeg og min mann har fått noen tips fra en han jobber med, som også går på ketolysekuren...han har startet på runde 2 nå, for å gå ned de resterene kg han vil ned.

 

han ga oss noen tips om en sjokolade(sukkerfri fra cloetta)

men jeg blir så forvirret, så jeg tenkte å spørre dere om hjelp...kanskje det er noen som vet.

 

på sjokoladen står det:

Kolhydrat 53 g

varav sockerarter 12g

varav sockeralkoholer 40g

 

han mener det er 12g i denne sjokoladen...at man må se på sukkerartene og ikke den sammenlagte mengden(med sukkerarter og sukkeralkohol).

 

på dropsene står det:

Karbohydrat: 93,2 g

hvorav sukkerarter 0g

 

så dropsene mener han at man kan spise til man sprekker om man vil.

 

er det noen som vet noe om dette her??

jeg vil jo ikke ødelegge kuren for meg selv...det er vanskelig nok for meg siden jeg ikke finner noe jeg liker som jeg kan ha til frokost(har prøvd knekkebrød og brød, men jeg synes det smaker pyton), så jeg vil ikke ødelegge mer ved å spise dette vis det gjør at jeg får i meg for mye karbohydrater.

MEN samtidig så vet jeg at han arbeidskompisen til mannen min og hans samboer spiser både sjokoladen og dropsene hver dag, og de går jo fint ned i vekt...

 

jeg er rett og slett forvirret...noen som har mer erfaring enn meg, og kan hjelpe??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Det stemmer det han sier, du kan trekke fra sukkeralkoholene fra karb.innholdet. Man hugs at de karbohydratene dere spiser helst bør komme fra grønnsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så det betyr at det er 12 i sjokoladen, og 0 i dropsene??

vi spiser ikke dette noe ofte, kun vis vi skal kose oss i helgene eller noe.

men det er jo greit å spørre, så man ikke ødelegger for seg selv.

så man skal altså trekke fra sukkeralkoholene fra den sammenlagte summen da??

eller er jeg helt på jordet her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er 13 i sjokoladen. I dropsene, så kan det være søtstoff som blir omdannet til sukker i kroppen. Vet at du kan spise store IFA og vistnok Fribol fra apoteket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg fikk vite dette med dropsene i går, så de har vi kastet :P

jeg spiser fribol fra apoteket, for å ikke drepe folk med ånden min jeg :P hehe, men viste ikke om IFAèn...det var en god nyhet, for jeg eeeeelsker IFA :D

jaja, jeg regner med at vi ikke ødelegger så mye med sjokoladen, vi spiser jo ikke noe mye så, en remse(4 biter) engang i blandt :)

men det er jo griet å spørre da :) få litt råd og tips :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...