Gå til innhold

Elektrisk eller manuell?

BarniHodet og enihverarmkrok

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva anbefaler dere med erfaring? Manuell eller elektrisk brystpumpe?

Hva er best og hvilke fordeler har de i saa fall?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Kan anbefale Avent IQ som kan brukes både som elektrisk og manuell, mange fordeler og ulemper med begge deler, men det viktigste er vel at dersom en har muligheten til både elektrisk å manuell er man ikke så bunden til støpsel og at man slipper å pumpe selv hver gang.

Skrevet

Jeg har to barn fra før og når jeg fikk førstemann kjøpte jeg en medela brystpumpe. Du kan bruke den med ledning eller batteri. Min ble veldig mye brukt pga førstemann var prematur så jeg måtte pumpe meg de første 3 månedene. Kan anbefale Medela sine pumper på det sterkeste.

En vennine av meg har den nyeste varianten til Medela: https://www.boots.no/butikk/s/products/view.html?p=30780&c=&g=false

Den er kjempe bra! Får ut hver dråpe med melk og den har slike innstillinger at du justerer selv hvor mye sug som trengs.

Hvis min gamle kommer til å streike kommer jeg garanter til å kjøpe denne nyevarianten!

Skrevet

Hei søta. Jeg svarer deg her jeg :)

Jeg tror det kommer veldig ann på hva slags bruk du får for den, altså om du kommer til å amme eller om du må pumpe, men det vet man jo sjelden før etter at babyen er født. Jeg ville nok uansett gått for en elektrisk hvis du skal ha en, for selv om du føler deg som en melkeku, så er det ikke akkurat det å sitte og PUMPE du tenker på kl 4 om natta, babyen har akkurat sovna og kommer til å våkne om 2 timer og du må pumpe deg før du kan sove... hehe. Eller noe sånt :)

Jeg fikk jo aldri til amminga, men pumpa meg i nesten 4 mnd. Først brukte jeg en elektrisk enkel pumpe fra Mendela, men da tok det 20 min på HVER pupp. Kan tenke deg å gjøre det hver 4. time døgnet rundt...

Så vi endte opp med å leie en elektrisk dobbeltpumpe (i Bergen kan man leie dem, aner ikke om man kan det andre steder) og da tok det 10 min til sammen! man får mye bedre utdrivningsrefleks om man tar begge puppene på en gang,

Så svaret mitt er vel at det er vanskelig å vite på forhånd. På sykehuset drillet de meg fælt i håndpumping, og mange foretrekker det, men jeg syntes det ble slitsomt og sølete, og foretrakk heller mine 10-15 min foran pc-en i hjørnet mens jeg så på Greys.

Vet ikke om du ble noe klokere, jeg var også veldig i stuss før babyen kom.

Skrevet

Jeg hadde en avent manuell med førstemann, Og jeg syns den var helt super til mitt bruk. Jeg følte ikke at jeg måtte sitte å pumpe meg sliten, for spruten sto i flere sekunder for hvert pump. Jeg var også en uke på sykehus når sønnen min var 5 uker gammel, og da fikk jeg bruke en av de elektriske på sykehuset, og det var jo kanskje enda bedre, men det gikk ikke noe fortere. Man slapp bare å pumpe. Men jeg syns ikke egentlig det var så stress med den pumpingen. Men det er klart hvis du skal pumpe til hvert måltid over lengre tid som hun over her, så hadde jeg nok kanskje vurdert en elektrisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...