Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #1 Skrevet 24. januar 2011 Jeg er litt lei av laks,potet, agurk og rømme..
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #2 Skrevet 24. januar 2011 jeg lager ofte ovnsbakt laks med grønnsaker - slenger rett og slett laksen + det jeg ønsker av grønnsaker (som oftest paprika, sopp, potet og søtpotet). Serverer med en eller annen saus (jeg bruker en eller annen toro posesaus - men det er jo gjerne fy fy å si her inne..) Jeg lager også ofte grønnsakswok med laks - gjerne da med sånn blue dragon oyster saus. Serverer med fullkornris eller nudler!!
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #3 Skrevet 24. januar 2011 Sommersid kan du jo grille laks. Ellers på året er stekt laks med sitronpepper på og veldig godt. det kan serveres med ris, poteter, grønnsaker, salat, rømme eller annet ønsket til. (selvsagt gjerne ikke med alle alternativene samtidig da... )
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3 Skrevet 24. januar 2011 #4 Skrevet 24. januar 2011 Laks i ovnen med en klatt smør og sitronpepper, kok pasta (skruer eller tagliatelle egner seg best) Lag en hvit saus (4 dl mel, 4 dl melk, 2 ss smør,salt og pepper etter smak) Kutt bacon i terninger, stek opp og hell i den hvite sausen, få med fettet i pannen, hell oppi en boks med mais MED vannet som er i boksen! Tilsett en dæsj oregano og voila, en ny vri på fiskemiddag!
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #5 Skrevet 24. januar 2011 Her finner du mange gode oppskrifter: http://www.godfisk.no/content/search?SearchText=laks&fish=Alle&type=Alle&difficulty=Alle&time=Alle&season=Alle
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #6 Skrevet 24. januar 2011 du kan servere den med ris og gulrøtter, spaghetti og bearnaise. Du kan også variere selve tilberedninga: kokt, sprøstekt, ovnsbakt...
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #7 Skrevet 24. januar 2011 Laksepakker: laks til en person legges i folie, salt, pepper, frisk dill og sitronskiver, en klatt med smør - pakke godt inn og stek i ovnen. Laksefile saltes og peppres, legg 1-2 asparges oppå og rull de sammen. Legges i form med skjøten ned, hell over ønsket saus og stek i ovnen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå