Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #1 Skrevet 24. januar 2011 Jeg har et 60 % vikariat ut januar 2012. Vi har ei jente på 2,5 år, og tenker nå på at hun kanskje skal få en lillesøster/bror iløpet av året:) Men så har jeg begynt å tenke på en ting... Hvordan er det når jeg "bare" går i et vikariat? Blir det det samme som om jeg hadde hatt en fast stilling med tanke på utbetaling av foreldrepenger(heter det det?) etter fødsel...?
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #2 Skrevet 24. januar 2011 Betyr ingenting om det er fast, vikariat eller som tilkallingsvikar. De går ut fra det du har tjent uansett.. Så lenge du oppfyller kravene for foreldrepenger selvsagt..
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #4 Skrevet 24. januar 2011 Er det sånn at jeg får det utbetalt fra arbeidsgiver eller fra nav da...?
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #7 Skrevet 24. januar 2011 Jeg jobbet som vikar når jeg ble gravid. Eneste negative er at du stort sett kun har 2 uker oppsigelsestid. Jeg ble sagt opp når jeg var 5 mnd på vei pga finanskrisen, og da var det ikke så lett å finne seg ny jobb. Men om du er fast ansatt, vikar, får dagpenger, er sykemeldt så spiller det ingen rolle, du har fortsatt krav på penger etter fødsel.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #8 Skrevet 24. januar 2011 Jeg har jobbet på denne arbeidsplassen siden 2005 med ansinitet fra 2007, så jeg er rimelig sikker på at jeg ikke blir oppsagt. =)
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #9 Skrevet 24. januar 2011 Fast eller vikar: samme rettigheiter. Om det er NAV eller arb.givar som betalar foreldrepengar, kjem an på kontraktar di, om du har full lønn i perm utover 6G osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå