Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #1 Skrevet 24. januar 2011 Jeg skal gjennom en kikhullsopperasjon, i den forbindelse har sykehuset sagt at jeg må ha noen hos meg i to døgn å hjelpe meg. I.o.m at vi har en liten datter som krever sitt, og jeg ikke skal løfte på en stund, må jeg ha noen hjemme èn uke. Er det sånn at min samboer kan få sykemelding for å passe henne og meg? Jeg mener å ha hørt om det før?
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #2 Skrevet 24. januar 2011 ja, det gjør han. viss han absolutt ikke skulle få det, såå kan han søke om velferdspermisjon på jobb.
Gjest ->>- Skrevet 24. januar 2011 #3 Skrevet 24. januar 2011 Nei. Han er ikke syk. Om du er i permisjon kan du sykmeldes fra denne og han overta. Ellers kan han benytte sykt barn/barnepasser-dager. Går han tom for disse kan han ta ut ferie eller søke velferdspermisjon.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #4 Skrevet 24. januar 2011 Hmm... dette ble jeg ikke klok av, en mener ja og en nei HL
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #5 Skrevet 24. januar 2011 Jeg mener det samme som Pila. Selvsagt kan legen til mannen din sykemelde han, men det blir ikke en "lovlig" grunn og han burde derfor da ikke fortelle om dette til jobben. Den riktige måten er å ta ut sykt barn dager eller evn avspassering/ferie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå