Gå til innhold

litt små sjokkert over huslån tilbud

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er en voksen dame, med ett bar. Har 50. 50 deling.

Har egen kapital på 250.000 og årslønn på 430- 60 000. Et studielån på 120.000

Fikk ikke mer en 1,6 i lån til hus. Syns dette var veldig lavt!!

Har aldri hatt en eneste en betalings anmerkning på meg, og er veldig bevisk og ansvarlig økonomisk.

Uff her kan man glemme å komme seg inn på boligmarkedet.!!

Hva syns dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken bank var dette da??

Gå til forskjellige banker, det kan variere stort hva de ulike bankene er villige til og gi;)

Lykke til!!

Skrevet

Det er nok fordi du er enslig

Men med mulighet for 1.6 har du jo mulighet til å komme deg inn på markedet? Da har du jo mulighet til å kjøpe leilighet/rekkehus med fellesgjeld? Om du ikke bor midt i Oslo da :)

Evnt hør med en annen bank!

Skrevet

Han i banken sa at jeg kunne spare meg bryet, for det var neppe noen bank som ville låne ut mer penger.

Skrevet

Jeg tror du kan legge ut slikt på mittanbud.no, eller så var det en tilsvarende anbudsside hvor en kunne få lånetilbud. Det ville jeg gjort om jeg var deg. Kanskje noen her som vet hvilken det er?

Høres veldig rart ut at du ikke får mer altså...

Skrevet

Synes du skal være fornøyd jeg. Bankene har strammet inn og det er faktisk viktig at du skal være i stand til å betjene et lån også.

Er du misfornøyd med den banken så kan du vel for den del prøve en annen bank? 1,85 mill er da mer enn nok til å gi deg en helt ok leilighet (jaja, kommer litt an på hvor du bor), noen ganger må man fire litt på kravene og kanskje også flytte et sted man i utgangspunktet ikke ville bo, eks. litt lengre unna sentrum..

Skrevet

Her jeg bor er det nok noen år siden man fikk et hus i den prisklassen. Med mindre man kjøper ett renoveringprosjekt. Det hadde jeg tenkt å unngå.

Skrevet

Er det ikke 3xinntekt som er standard da?

Vi fikk mer når vi kjøpte for noen år siden, men da visste vi at vi skulle stige i lønn.

Har nå under 3x inntekt, men det er jaggu nok, selv om vi er to.

Skrevet

Det er jo ganske standard da. 3 ganger så mye som inntekten, og grovt reknet så er det jo det med 1,6 mill da.

Skrevet

Hadde nok mer sett for meg et lån på 2 mill. Har regnet og ført regnskap en stund og veit jeg skulle ha klart å forsvare det uten å måtte leve som fattig per. Er også klar over evt rentestigning. Er kalkulert inn

Skrevet

Forsøk andre banker. Skader ikke det :)

Skrevet

Det er nok fordi du er enslig - da har du ikke mulighet for at andre spytter inn hvis det kniper en mnd.

Vi fikk f.eks lån på en lønn (ca 350 000) på 1,3 mill (noe jeg syns er litt over min komfortsone), men vi er to og jeg er student med jobb ved siden av pluss at jeg kommer til å gå ut i jobb med tid og stunder.

Mens min venninne som er alene ikke får så mye i lån med samme inntekt, siden hun er alene om alle utgiftene.

Jeg ser mange som regner på om de har råd til huslånet uten å ta med alle de ekstra utgiftene man ikke tenker på når man leier - kommunale avgifter, forsikringer, vedlikehold, eiendomsskatt, evt forhøyet strømforbruk, tv, internett (om det er inkl i leien fra før er det fort å glemme at det kommer i tillegg ved kjøp av eget) osv.

Skrevet

har regnet inn alle utgifter ja=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...