Gå til innhold

hvor fort går dere til legen med barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går ytterst sjelden til lege for min egen del, så jeg synes det er vanskelig å vurdere når jeg evt skal bestille legetime for minstemann. Jeg har en toåring. Denne helgen har han hatt feber på og av siden fredag. Har vært oppe i 40,1, men også nede i praktisk talt feberfri om morgenen. Det har variert veldig, men vi har gitt paracet med god virkning. Han er veldig småspist, og har hatt en del tørre bleier, men han har spist litt hver dag, og drikker en del melk. Han har også hostet bittelitt, og har såvidt begynt å få blankt snørr..

Ville dere bestilt en legetime?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om allmenntilstanden er verre eller like ille no som for ein dag eller to sidan ville eg tatt kontakt med lege, barnet har jo hatt feber i fire dagar.

Men om det ser ut til at han er på bedringens veg er det gjerne ikkje nødvendig med lege, med mindre du er bekymra for han.

Skrevet

-Når feberen ikke går ned med paracet

-Bleia har vært tørr i over 12 timer

-Kaster opp uten grunn (uten å ha omgangssyke)

-Dårlig almenntilstand

Jeg ville ikke ringt legen hvis jeg var deg, men det er jeg ikke :)

Skrevet

Hverken jeg eller barna får gullmedalje av å lide så her går det på symptomer og almentilstand.

I ditt tilfelle ville jeg nok ha bestilt en time.

Skrevet

Jeg ville nok ikke bestilt time for det nei.

Symptomene du beskriver er jo vanlige influenssasymptomer;)

Når det er sagt så er jeg av den samme typen som deg- drar ikke til legen med meg selv før jeg MÅ, og er nok en avslappet mor i forhold til barna også.

De gangene jeg syns det er nødvendig å ringe legen ang syke barn så er det ved feks pustebesvær (i forbindelse med forkjølelse og annen sykdom), høy feber som ikke går ned over lengere tid, stygg hoste kombinert med pustebesvær, tørre bleier, ikke får i de nok væske, uforklarlige plagsomme utslett og slike ting som jeg som mor ikke kan gjøre noe med og som jeg ser burde vært gjort noe med:)

Men se det an- og om du føler at en lege burde kontaktes-så gjør du det:)

Vær uansett obs ang tørre bleier!

Lykke til og god bedring til pjokken:)

Skrevet

Jeg ringer legekontoret og hører med dem om barna er på 4.dagen med feber, om feberen ikke går ned, om allmenntilstanden er veldig dårlig eller de har symptomer som hodepine i noen dager.

Det er jo veldig forskjellig fra barn til barn så det lureste er vel å følge magefølelsen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...