Gå til innhold

Gi paracet? 39.6 i feber, men blid og i god form?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gir paracet uansett når det nærmer seg 40 ja, redd for feberkramper...

Skrevet

Hei!

Jeg ville ikke gitt paracet om barnet er i blid og i god form, som du skriver. Feberen er jo til for å få ut bassiluskene fra kroppen.

Men så er det jo sånn at det ofte blir verre sent på kvelden og om natten. Hadde nok gitt paracet om nattesövnen blir forstyrret.

Husk godt med drikke! :)

God bedring!

Skrevet

Ikke gitt paracet. Feberen er en del av kroppens forsvar mot sykdommen, den prøver å "koke den bort" og å gi paracet er helt mot sin hensikt dersom barnet har det bra ellers. men hadde gikk dersom barnet får problem med å sove da.

Skrevet

Nei, det trenger du ikke. Har en lege ved siden av meg som sier at det ikke skadet å gi en paracet (men ikke mer enn 125mg), men at det ikke er nødvendig hvis babyen er i god form. Det er bra at babyen er blid og i god form, da trenger du ikke bekymre deg. Og det er viktig at den drikker mye. gi gjerne mer væske enn til vanlig når den har feber. Det er helt vanlig at babyer har så høy feber, det er urovekkende først om den blir veldig slapp og ikke tar til seg næring.

Men altså, det er ikke skadelig å gi paracet heller (hvis det ikke er ofte), bare ikke nødvendig. :)

Gjest Kira ønsker seg en til ♥
Skrevet

Jeg ville gitt en paracet før barnet la seg, selv om allmenntilstanden er god. Rett og slett fordi det ofte er vanlig at feberen stiger utover kvelden/natten - ihvertfall gjør den som regel det her i huset. Så da er det større sjanse for en god natts søvn for både liten og stor.

Skrevet

eg ville gitt paracet..barnet mitt hadde 39,2 og var i fin form.2 sekunder etter hadde ho kraftige feberkramper.det er det verste eg noken gang har opplevd og eg gjere ka som helst for å ikkje oppleve det igjen..me trudde me mista prinsessa vår.ho hadde ekstremt kraftige kramper.og så bare låg ho heilt stille og me fekk ikkje kontakt me ho..det kom blod og slim ut munnen.et grusomt syn

Skrevet

"babyen" min er 4år :-)

Ligger på sofaen og sover, har stadig 39.6 og ser veldig varm ut.

Lar ham sove hos oss i natt.

Er stadig i tvil om jeg skal gi ham en paracet når vi legger oss??

Tenker at jeg ikke "ser alt som skjer" når vi sover

Ikke lett :-)

Skrevet

Hehehe, jeg gikk liksom ut ifra at det var en baby jeg. Nå er legen ute av huset så kan ikke spørre mer. Når du er sånn i tvil, så gi ham en paracet du. Det skader ikke, og da får du og gutten sove bedre! :)

Paracet i små doser av og til gjør ingenting, så når du er bekymret så er det nok bedre at du gir en!

Skrevet

Jeg har en 3-åring som har feber for 3 dag på rad. Har gitt henne paracet når feberen har oversteget 39. Da synes jeg kroppen hennes har jobbet nok, jeg. Ga henne en halv paracet da hun la seg i kveld.

Skal til legen med henne i morgen. Er i fin form, men hoster en del, så vi får vel somle oss inn.. :o)

Skrevet

Jeg gir alltid paracet før legging. Da vet jeg at de får en bedre natt.

250mg!

Skrevet

Jeg har gitt eldste på straks 3.5 år paracet før han legger seg når feberen er såpass høy. Dette fordi feberen hans alltid har steget utover natta og han våkner med feberfantasier og sover veldig dårlig. I jula var han syk med influensa og hadde høy feber over flere dager. Siden han var i god form når han la seg mente mannen vi kunne prøve uten selv om feberen var rett over 39 grader. Da hadde han hatt feber i 3 dager og håpet var nok at han var litt på bedringens vei ettersom feberen var litt lavere enn de andre dagene. To timer seinere våknet han med drøye 41 i feber! Da var det iallfall rett på paracet, men det tok veldig lang tid før feberen gikk ned, så fra nå av blir regelen at han får paracet når han legger seg når feberen er over 39 på kvelden... Lykke til! Håper 4-åringen din sover seg gjennom det i natt og er bedre i morgen:) God bedring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...