Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #1 Skrevet 24. januar 2011 Synes det er skammelig at voksne synes det er helt greit å ekskludere enkelte barn fra bursdagsfeiringer og lignende. Ser trenden veldig tydelig, at flere og flere foreldre velger å snu ryggen til når det kommer til mobbing og ekskludering av barn, både i barnehagen og skolen ( dersom det ikke gjelder deres egne barn ). Det er faktisk vi som foreldre som har ansvar for at barna har det bra, i samarbeid med barnehage, andre foreldre og skolen.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #3 Skrevet 24. januar 2011 Jeg er helt enig med deg! Det var en slik gutt med adferdsproblemer (til utredning) i barnehagen til datteren min. Vi inviterte selvsagt han også selv om datteren min mente han ville ødelegge alle lekene hennes. Enden på visa var at mamman hans ble der og hjalp til og gutten oppførte seg kjempefint. Datteren min snakker fortsatt om hvor hyggelig det var å ha han der "Jeg visste ikke at han kunne være så hyggelig sier hun". Det var helt tydelig at mamman satte pris på invitasjonen. Det var hans første.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #4 Skrevet 24. januar 2011 Skammelig er ordet ja. At voksne mennesker ekskluderer små barn fordi det kan bli litt vrient å ha dem i bursdager... tragisk.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #5 Skrevet 24. januar 2011 Er det rart at verden er som den er??
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #6 Skrevet 24. januar 2011 jaja...om foreldrene er av den typen som bare snur ryggen til og lar ungen drive på uten å løfte en finger da? Skammelig at en bøllete unge skal få gjøre så bursdagsbarnet og halvparten av gjestene griner og er lei seg synes jeg!
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #7 Skrevet 24. januar 2011 Det er jo ganske sjelden det da.. Ofte er det den lille grå musa som aldri får være med. Hos oss inviteres alle eller ingen (så lenge de er 10-15 stykker så går det ihvertfall greit), bøllete eller ikke. Vi lager en akseptabel regel, f.eks alle født i samme år, alle jentene, alle guttene, el likn. Hva hvis det var din unge som ble utestengt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå